Luneta (ang. Spyglass) – przedmiot dostępny dla posiadaczy DLC - Rozbitkowie. Da się ją skonstruować z 1 pustej butelki, 1 skóry świni oraz 1 samorodka złota. Należy przebywać przy maszynie nauki, aby stworzyć prototyp. Luneta umożliwia odkrywanie mapy, nie wymagając do tego ruchu postaci. Można ją użyć zarówno na lądzie, jak i łodzi. Posiada 5 użyć. Jest możliwa do znalezienia w skrzyniach skarbu, można ją również pozyskać poprzez podarowanie królowi ośmiornic ceviche. Jest wykorzystywana w przepisie na super lunetę.

Maszyna NaukiWytwarzanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tło Pusta butelka (DSS)Miejsce w ekwipunku tło Skóra świniMiejsce w ekwipunku tłoSamorodek złotaInterface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoLuneta (DSS)Rozbitkowie (DLC)

Ognisko teleportacjiWykorzystanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tło Luneta (DSS)Miejsce w ekwipunku tło Oko Rekina Tygrysiego (DSS)Miejsce w ekwipunku tłoSamorodek złotaInterface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoSuper luneta (DSS)Rozbitkowie (DLC)

SadzonkaPozyskanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tło Ceviche (DSS)Yaarctopus IconMiejsce w ekwipunku tłoLuneta (DSS)Rozbitkowie (DLC)

WypełniaczCiekawostkiEdytuj

  • Istnieje lepsza wersja lunety - super luneta;
  • zasięg lunety jest regulowany przez trzy aspekty, porę dnia (za dnia odkrywa najlepiej, po zmroku - najsłabiej), porę roku (zaobserwowano niewielkie spadki wydajności podczas pory huraganowej, za to podczas pory suchej zasięg jest największy), przemoczenie (kiedy przemoczona odkrywa około 30% odległości, ale nie mniej niż nocą).