Liściasty drzewiec (RoG)

1237stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze59 Share

Liściasty drzewiec
Liściasty drzewiec (RoG).png
Obrażenia 40
Czas ataku 1,5
Zasięg ataku 2
Szybkość Nie chodzi
Łup Żywa kłoda.pngx1-2 Orzech brzozowy (RoG).pngx3 Koszmarne paliwo.png20%
Spawnuje Orzechowiec (RoG).png

Liściasty drzewiec (ang. Birchnut Treeguard) – przeciwnik naczelny dodany w DLC - Panowanie Gigantów. Pojawia się, gdy zetnie się zbyt dużo liściastych drzew. Atakuje, wysyłając w stronę postaci kolczaste korzenie lub wytwarzając swoich małych pomocników - orzechowce. Można go pokonać, ścinając go tak jak zwyczajne drzewo za pomocą siekiery, złotej siekiery, siekiery "Lucy" lub siekierokilofu. Zrąbanie go daje jedną lub dwie żywe kłody i kilka orzechów brzozowych, a czasem koszmarne paliwo. Pozostawiony w ziemi pieniek można wykopać, zdobywając kolejną żywą kłodę lub zwykłą kłodę. Sadzenie koło niego orzechów brzozowych uspokaja go. Liściasty drzewiec potrafi zniszczyć kokon pająków.

Namiot.pngStrategiaEdytuj

  • Skuteczną metodą na pokonanie tego drzewca jest podpalenie go pochodnią. Warto jednak uważać, gdyż nie zawsze jest to opłacalne ze względu na straty po pożarze.
  • Genialnym sposobem na zniszczenie drzewca jest berło tornad. Jako że drzewca ścina się za pomocą siekiery, efekt tornada na tym potworze będzie taki sam, jak na zwykłym świerku - natychmiastowe powalenie.
  • można zasadzić dużo drzew liściastych obok wioski świń, aby te zaczęły je ścinać (najlepiej zaprzyjaźnić się z kilkoma i rozkazać im ścinać drzewa), co skutkuje pojawianiem się liściastych drzewców. Jako że świnie są do nich wrogo nastawione, będą je atakować. Dzięki tej strategii gracz zyska dużo dodatkowego mięsa, skór świń, orzechów brzozowych, żywych kłód oraz okazjonalnie koszmarnego paliwa.

Komar.pngBłędyEdytuj

  • Uspokajając drzewca orzechami brzozowymi, stanie się on normalnym drzewem liściastym.
  • Po jednym do dwóch dni od pojawienia drzewce się uspokajają, wtedy można do nich wrócić i je łatwo zabić. Drzewce nie będą kontratakować korzeniami ani tworzyć orzechowców, nawet jeśli przestanie je się ścinać.

Wypełniacz.pngCiekawostkiEdytuj

  • W niewielkim stopniu chroni postać przed przegrzaniem i przemoczeniem, lecz tylko, gdy stoi się bardzo blisko;
  • świnie uważają go za potwora, więc zabijają go, ścinając drzewca pięściami;
  • gdy zimą drzewa tracą liście, drzewce nie pojawiają się.

Niebieski klejnot.pngGaleriaEdytuj

Stworzenia
Potwory PająkiPająk wojownikPająk jaskiniowyPająk spluwaczWiszący Mieszkaniec GłębiŚwiniołakMermPies GończyCzerwony Pies GończyNiebieski pies gończyMackiMacTuskWeeTuskKrampusWysoki PtakDuchMechaniczny skoczekMechaniczny goniecMechaniczna wieżaUszkodzony mechaniczny goniecUszkodzona mechaniczna wieżaUszkodzony mechaniczny skoczekHalucynacjaOrzechowiecWąż
Potwory naczelne DrzewiecPajęcza KrólowaJeleniocyklopMonstrualna mackaAntyczny strażnikGęsiołośMuchosmokBorsukoniedźwiedźLiściasty drzewiecWarg
Zwierzęta pasywne Czerwony PtakKrukŚnieżny ptakMały PtakMały bawółChesterGobblerKról ŚwińKrólikBeardlingMandragora (stworzenie)MotylŚwietlikiGlommerKret
Zwierzęta neutralne PszczołyPingwinMniejszy Wysoki PtakŚwiniaBawółWielki królikBeardlordKoalefantZimowy koalefantSlurtleSnurtleMałpa jaskiniowaSkalny homarKoza błyskawicGigantMyszołówKociszop
Zwierzęta agresywne Zabójcza pszczołaKomarŻabaŚwinia strażnik
Inne AbigailGrueMaxwell