Fandom

Don`t Starve Wiki

Lato

1237stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze45 Share

Lato.png
Summer Day-Night cycle.png

Lato (ang. Summer) – pora roku dodana w aktualizacji "Zimowe opowieści". Nie różni się szczególnie od oryginalnego stanu gry, poza tym, że noce są wtedy krótsze, a dni dłuższe. Zazwyczaj jest pierwszą porą roku, jaka pojawia się podczas tworzenia nowej gry lub podróży do nowego świata.

Podczas pory letniej zwierzęta normalnie opuszczają swoje schronienia. W lecie pojawiają się zwykłe ptaki, a niebieski pies gończy zostaje zastąpiony czerwonym psem gończym. Nie trzeba się martwić groźbą zamarznięcia, jak podczas zimy.

Czas trwania doby:

  • Dzień: 10 h - 5 minut 
  • Zmrok: 4h - 2 minuty
  • Noc: 2h - 1 minuta

Panowanie Gigantów (DLC).pngDLCEdytuj

W DLC Panowanie Gigantów lato zostało bardzo zmodyfikowane. Gdy rozpoczyna się ta pora roku, ekran robi się bardziej pomarańczowy. Największą zmianą, która zachodzi w trakcie trwania lata jest znaczny wzrost temperatury, powodujący przegrzanie. Aby zapobiec przegrzaniu się postaci, należy nosić na głowie lodową kostkę lub modny melon oraz posiadać składniki na endotermiczne ognisko, aby móc je rozpalić w razie potrzeby. Można także przespać dzień i ochłodzić postać w przybudówce. Należy pamiętać o tym, że nie tylko postać może się przegrzać, ale także rośliny, zwierzęta, potwory oraz konstrukcje. Podczas lata rośliny będą usychać. Aby uchronić swój dobytek przed pożarem, należy w obozie wybudować strażaka, który strzela śnieżkami. Niestety gasi on wszelkie źródła ognia, także nasze ognisko. Można też ręcznie ugasić zapalające się rośliny, klikając na nie, jednakże wtedy nasza postać utraci nieco życia przez kontakt z ogniem. Zamiennikiem starego lata w DLC jest jesień.

Mechanika gry
Działania GotowanieWytwarzanieRolnictwoWędkowanieSpanie
Tryb Tryb przygodowyTryb Sandbox
Inne Wioska ŚwińDrogaElementy układankiRzeczyŚcieżka

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Lato

Więcej w Fandom

Losowa wiki