FANDOM

Kwiaty (ang. Flowers) – znajdują się najczęściej na łąkach. Pszczoły latają dookoła nich. Motyle pojawiają się w kwiatach i można je złapać siatką na owady, a następnie mogą być użyte do posadzenia większej ilości kwiatów. Gdy kwiaty zostaną podniesione, otrzyma się płatki. Kwiaty mogą zostać użyte jako opał do ogniska.
  • Łapanie motyla Siatką na owady, pozwala graczowi zasadzić kwiaty. Jest to przydatne, aby zmniejszyć odległość, którą pszczoły muszą pokonać, w celu zbierania miodu, a to z kolei zwiększy produkcję. Kwiaty są również rozsiewane naturalnie przez pszczoły. Pszczoły (i te z naturalnych uli i te z uli stworzonych przez gracza) czasami zamiast lecieć od razu do uli przysiadają na ziemi na krótką chwilę, po czym odlatują. Po upływie 3-5 dni w tym miejscu wyrośnie dowolny rodzaj gatunku tego kwiatu na którym wylądowała wcześniej pszczoła. Odradzają się też bez pomocy pszczół.
  • Za zebranie 1 kwiatka zdrowie psychiczne rośnie o 5, a za zjedzenie kwiatu otrzymuje się 1 punkt zdrowia.
  • W trybie przygodowym, postać jest narażona na wiele modyfikatorów obniżających zdrowie psychiczne. Jednym z prostszych sposobów na podniesienie kondycji psychicznej postaci, bez konieczności posiadania nakrycia głowy o takim działaniu, jest systematyczne zbieranie kwiatów. 
  • Przeciwieństwem kwiatów są Złe Kwiaty, które obniżają zdrowie psychiczne.
  • Najlepiej na początek nazbierać ich 18.
  • Z 12 kwiatów można zrobić wianek, który powoli przywraca poczytalność.

Panowanie Gigantów (DLC)Panowanie GigantówEdytuj

Razem (DST)Don't Starve: RazemEdytuj

Róża (DST)

Róża

W Don't Starve: Razem jest 1% szans że zamiast zwykłego kwiatu pojawi się róża. Róże działają identycznie jak zwykłe kwiaty, po zebraniu otrzymujemy płatki i pięć punktów poczytalności, z jedną zmianą, mianowicie róże zadają obrażenia w wysokości 1 przy zbieraniu. Występują też w kręgu dookoła struktury nazwanej "Stagehand".

WypełniaczCiekawostkiEdytuj

  • W przeciwieństwie do Złych Kwiatów nie są symetryczne.