Kusza łowiecka (ang. Speargun) – przedmiot dostępny dla posiadaczy DLC - Rozbitkowie. Kuszę można skonstruować z 3 bambusów oraz 1 żywej meduzy. Wymagana jest machina nauki do zrobienia prototypu. Kuszę łowiecką należy najpierw naładować dowolnym rodzajem włóczni (zwykłazatruta bądź obsydianowa), namierzyć cel i wystrzelić pocisk, który zadaje 100 pkt obrażeń. Jeżeli broni użyje Wolfgang, zadaje 150 obrażeń; 125 - przez Wigfrid i 75 - przez Wesa lub Wendy. Każdą sztukę tej broni można użyć osiem razy. Strzałki tej kuszy lecą z taką samą prędkością co strzałki z dmuchawki (60 pkt szybkości), a zasięg, z jakiego można je wystrzelić, jest większy. Kuszę trzeba ładować dowolnym rodzajem włóczni każdorazowo po strzale. Gdy włócznia dosięgnie celu, odbija się od przeciwnika i jest możliwa do podniesienia.

Panowanie Gigantów (DLC)Panowanie GigantówEdytuj

Jeżeli posiadamy oba DLC i gramy w Rozbitkach postacią Wigfrid, jej bitewna włócznia może posłużyć jako pocisk do kuszy łowieckiej. Jest to o wiele lepsze niż ładowanie jej zwykłymi włóczniami, bo zadaje ponad 150 pkt obrażeń.

Maszyna NaukiWytwarzanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tło Bambus (DSS)Miejsce w ekwipunku tło Bambus (DSS)Miejsce w ekwipunku tło Bambus (DSS)Miejsce w ekwipunku tłoMeduza w ekwipunku (DSS)Interface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoKusza łowiecka (DSS)Rozbitkowie (DLC)

PapirusPoradyEdytuj

  • Z racji tego, iż kusza łowiecka nie wymaga drogich składników i w dodatku ma większy zasięg niż dmuchawka, jest wyśmienitą bronią do likwidacji silniejszych stworzeń, w szczególności morskich.

WypełniaczCiekawostkiEdytuj

  • Kiedyś do stworzenia kuszy potrzebne były muszelki i od razu posiadała pocisk w formie bambusowego kijka zwieńczonego zaostrzoną muszlą. Działała na tej samej zasadzie co dmuchawka - od razu posiadała pocisk, a po wystrzeleniu niszczyła się. Jej zatruty i obsydianowy wariant tworzyło się osobno przy użyciu gruczołów jadowych bądź kawałków obsydianu.