FANDOM

Krzak jagodowy (ang. Berry Bush) – roślina, która stanowi naturalne źródło jedzenia. Każde zerwanie daje 1 sztukę jagód. Istnieją 2 rodzaje krzaków, różnią się wyglądem i użyciem, ponieważ z drugiego rodzaju nie można wytworzyć krzaczastego kapelusza. Krzak jagodowy może zostać wykopany za pomocą łopaty lub złotej łopaty i przesadzony w inne miejsce. W przypadku wykopania krzaka z niezebranymi owocami wypadnie krzak oraz jagoda. Po przesadzeniu roślina wymaga nawozu, aby odżyć i ponownie owocować.

Aby krzak zapełnił się jagodami całkowicie, potrzebne są trzy dni. Jeżeli zostaną wcześniej zerwane lub zje je Gobbler, nim dojrzeją, krzak wróci do "martwego" stanu i będzie ponownie wymagał nawożenia gnojem, zgniłym jajem, zgnilizną lub guanem, aby odzyskał dawny stan.

W wioskach świń często generują się plantacje krzaków jagodowych.

Podczas zbierania jagód może pojawić się Gobbler, który zjada jagody ze wszystkich okolicznych krzaków. Krzaki są miejscem snu Gobblera.

Krzaki podczas zimy nie wydają owoców, aczkolwiek nie oznacza to, iż niezebrane wcześniej jagody znikają.

W Don't Starve Razem Nowe Rządy krzak może zachorować. Jeżeli postać podczas zbierania jagód z krzaka powie charakterystyczny cytat to oznaka, że roślina zachoruje za kilka dni, aby temu zapobiec należy taki krzak wykopać i zasadzić.

Panowanie Gigantów (DLC) Panowanie GigantówEdytuj

W DLC - Panowanie Gigantów krzak jagodowy podczas trwania lata może ulec samozapłonowi. Można go użyźnić nowym nawozem - kompostownikiem.

Ognisko teleportacji WykorzystanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tło Słomiany kapeluszMiejsce w ekwipunku tło LinaMiejsce w ekwipunku tłoKrzak jagodowyInterface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoKrzaczasty kapelusz

Jagody Proces rośnięcia jagódEdytuj

Proces rośnięcia jagód
Od góry: Martwy, żywy, pierwszy stopień, drugi stopień, trzeci stopień (gotowy do zebrania). Jagody można zebrać w każdym stanie, jednak krzak może ponownie wymagać nawożenia. Dziko rosnący krzak od razu dorasta do trzeciego poziomu.

Komar BłędyEdytuj

  • Gobbler chowając się w martwym krzaku, może go ożywić. Nie zawsze jednak będzie wydawał on owoce. Powstanie jedynie iluzja "żywego" krzaka.
  • Czasami, kiedy gobbler schowa się w krzaku o zmroku, znikają z niego jagody, jednak zazwyczaj można wciąż je zebrać.

Wypełniacz​ CiekawostkiEdytuj

Gobbler Ochrona plantacji Edytuj

  • Można ograniczyć szkody powodowane przez gobblery zbierając jagody o zmroku bądź w nocy. Nawet gdy indyk się pojawi, natychmiast ucieknie do krzaka nie zjadając ani jednego owocu.
  • Kolejnym sposobem jest stworzenie klatki z płotu bądź muru i włożenie do środka jagody albo dowolnego grzyba i dookoła takiej klatki stworzenie farmy krzaków jagodowych. Taka farma sprawi, że każdy gobbler, który się pojawi będzie chciał zjeść przynętę, ale mur go zatrzyma, co pozwoli graczowi łatwo go zabić.

Niebieski klejnot GaleriaEdytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Krzak jagodowy