FANDOM

Krzak jagodowy (ang. Berry Bush) – roślina, która stanowi naturalne źródło jedzenia. Każde zerwanie daje 1 jagodę. Istnieją 2 rodzaje krzaków, lecz różnią się tylko wyglądem. Może zostać wykopany za pomocą łopaty lub złotej łopaty i przesadzony w inne miejsce. W przypadku wykopania krzaka z niezebranymi owocami wypadnie krzak oraz jagoda. Po przesadzeniu roślina wymaga nawozu, aby odżyć i ponownie owocować.

Aby krzak zapełnił się jagodami całkowicie, potrzebne są trzy dni. Jeżeli zostaną wcześniej zerwane lub zje je Gobbler, nim dojrzeją, krzak wróci do "martwego" stanu i będzie ponownie wymagał nawożenia gnojem, zgniłym jajem, zgnilizną lub guanem, aby odzyskał dawny stan.

W wioskach świń często generują się plantacje krzaków jagodowych.

Podczas zbierania jagód może pojawić się Gobbler, który zjada jagody z wszystkich okolicznych krzaków. Krzaki są miejscem snu Gobblera.

Krzaki podczas zimy nie wydają owoców, aczkolwiek nie oznacza to, iż niezebrane wcześniej jagody znikają.

W Don't Starve Razem Nowe Rządy krzak może zachorować. Jeżeli postać podczas zbierania jagód z krzaka powie charakterystyczny cytat to oznaka, że roślina zachoruje za kilka dni, aby temu zapobiec należy taki krzak wykopać i zasadzić.

Panowanie Gigantów (DLC)Panowanie GigantówEdytuj

W DLC - Panowanie Gigantów krzak jagodowy podczas trwania lata może ulec samozapłonowi. Można go użyźnić nowym nawozem - kompostownikiem.

Ognisko teleportacjiWykorzystanieEdytuj

Inventory slot backgroundSłomiany kapeluszInventory slot background LinaInventory slot backgroundKrzak jagodowyInterface arrow rightInventory slot backgroundKrzaczasty kapelusz

JagodyProces rośnięcia jagódEdytuj

133px-Berry bush
Od góry: Martwy, żywy, pierwszy stopień, drugi stopień, trzeci stopień (gotowy do zebrania). Jagody można zebrać w każdym stanie, jednak krzak może ponownie wymagać nawożenia. Dziko rosnący krzak od razu dorasta do trzeciego poziomu.

KomarBłędyEdytuj

  • Gobbler chowając się w martwym krzaku, może go ożywić. Nie zawsze jednak będzie wydawał on owoce. Powstanie jedynie iluzja "żywego" krzaka.
  • Czasami, kiedy gobbler schowa się w krzaku o zmroku, znikają z niego jagody, jednak zazwyczaj można wciąż je zebrać.

Wypełniacz​CiekawostkiEdytuj

  • Po transplantacji do ruin lub jaskiń krzaki nadal dają owoce pomimo braku słońca.

GobblerOchrona plantacji Edytuj

  • Dobrym sposobem na ochronę roślinek jest zostawianie czerwonych grzybów, którymi otruje się gobbler próbujący zjeść nasze jagody.
  • Drugim sposobem jest postawienie zębatych pułapek obok roślin. Wystarczy zagonić gobblera na jedną z nich i pozbędziemy się kłopotu.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Krzak jagodowy