Krampus

1250stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze258 Udostępnij
Krampus
Krampus 2.png
Zdrowie 200 (300 Razem)
Obrażenia 50
Czas ataku 1.2
Zasięg ataku 3
Szybkosć biegu 7
Łup Mięso z potwora.pngx2 Węgiel drzewny.png Worek Krampusa.png1%
Komenda DebugSpawn("krampus")

Krampus – stworzenie, które pojawi się, kiedy gracz zabije zbyt dużo "niewinnych" zwierząt, po przekroczeniu poziomu niegrzeczności. Obejmuje to zabijanie między innymi świń, latających ptaków i królików. Gracz usłyszy przenikliwy syk w chwili pojawienia się krampusa, nieważne czy pojawi się on przy graczu, czy w większej odległości. Jeśli przez chwilę gracz nie będzie mordował zwierząt, poziom niegrzeczności zacznie się obniżać.

Świnia.pngZachowanieEdytuj

Krampus zbiera tylko przedmioty, które leżą na ziemi. By zabrać je ze skrzyni, niszczy ją. W celu odzyskania przedmiotów, gracz musi uśmiercić złodzieja, a następnie pozbierać jego łup. Kościane Oko oraz części drewnianej rzeczy (pierścieniowata rzecz, korbowata rzecz, pudełkowata rzecz oraz metalowa okrągła rzecz) są jedynymi przedmiotami, których Krampus nie kradnie.

Krampus porusza się naprawdę szybko, zadaje 50 obrażeń każdym ciosem, jeśli gracz nie ma na sobie drewnianej zbroi (10, jeśli ma pancerz na sobie). By go zabić, wystarczy uderzyć go 10 razy narzędziem (siekiera, łopata, kilof, młotek),  4-5 uderzeń włócznią, i tylko 3 uderzenia z kolczastej macki. Wypada z niego mięso potwora i 2 węgle drzewne. Krampus ma 1% szansy na upuszczenie swojego worka, który może zostać użyty jak zwykły plecak, dodający 14 miejsc w ekwipunku. Zachowuje się podobnie do indyka, zanim zostanie zaatakowany. Czasami może zniknąć, jeśli gracz nie upoluje go na czas, zabierając wszystkie skradzione przedmioty ze sobą. W nocy zasypia, dając możliwość łatwego upolowania; jeśli jednak zostanie uderzony, obudzi się.

Poziom niegrzeczności Edytuj

By narodził się Krampus, gracz musi zdobyć ok. od 30 do 50 Punktów niegrzeczności. Ilość potrzebnych punktów, aby Krampus się pojawił, jest losowa. Punkty niegrzeczności są dodawane, jeśli gracz zabije bezpośrednio (wykluczając pułapki) następujące stworzenia:

Stworzenie

Niegrzeczność
Glommer (RoG).png Panowanie Gigantów (DLC).png

Foka (DSS).pngRozbitkowie (DLC).png

50
Ptak Dodo (DSS).png Rozbitkowie (DLC).png 1-50
Wieloryb niebieski (DSS).png Rozbitkowie (DLC).png 7
Mały bawół.png Mały Ptak.png

Wieloryb biały (DSS).png Papuga pirat (DSS).png Rozbitkowie (DLC).png

6
Kociszop (RoG).png Panowanie Gigantów (DLC).png 5
Bawół.pngWodny bawół (DSS).png Miecznik (DSS).pngRozbitkowie (DLC).png 4
Świnia.png Wielki królik.png Beardlord.png 3
Czerwony ptak.png Śnieżny ptak.png Pingwin.png Wysoki Ptak.png Mniejszy Wysoki Ptak.png

Papuga (DSS).png Małpa tropikalna (DSS).png Rybopies (DSS).png Homar (DSS).pngDelfin butlonosy (DSS).png Rozbitkowie (DLC).png

2
Królik.png Beardling.png Kruk.png Pszczoły.png Motyl.png

Kret (RoG).png Panowanie Gigantów (DLC).png

Mewa (DSS).png Tukan (DSS).png Krab (DSS).pngMeduza (DSS).pngRozbitkowie (DLC).png

1

Niegrzeczność obniża się o 1 punkt co minutę, jeśli gracz nie morduje wyżej wymienionych zwierząt. Jak na razie nie ma innego sposobu na obniżenie jej poza czekaniem. Gra nie pokazuje stopnia niegrzeczności, jaki gracz posiada.

Ilość krampusów, które mogą się pojawić przed dniem 51, to 1, 1 lub 2 przed dniem 101, i wreszcie 2 lub 3 po 101 dniu. Gdy poziom niegrzeczności zbliża się do (<20), można usłyszeć dziwny dźwięk (jakby syczenie), które zbliża się do gracza za każdym razem, gdy poziom niegrzeczności wzrośnie. Niewiele czasu przed pojawieniem się krampusa, syczenie przeobraża się niemal w warczenie.

Włócznia.pngMetody zabijaniaEdytuj

  • Najłatwiejszą metodą na zabicie Krampusa jest uśpienie go (usypiająca strzałka, flet). Może zostać wtedy bardzo łatwo uśmiercony włócznią lub kolczastą macką.
  • Jeśli gracz wie jaki ma stopień "niegrzeczności", może zastawić pułapkę na Krampusa. Gracz powinien postawić skrzynię z kilkoma przedmiotami w środku, oddaloną od reszty swoich skrzyń. Skrzynie należy otoczyć pszczelimi minami bądź zębowymi pułapkami. Krampus zbliży się do skrzyni, uruchamiając miny lub pułapki, po czym zginie.
  • Gracz może zabić krampusa bezpośrednio w walce. Aby tego dokonać, potrzebna będzie długodystansowa broń jak bumerang lub dmuchawka, którą sprowokujemy złodzieja do walki. Następnie używamy broni krótkodystansowej, ewentualnie można zaciągnąć krampusa na zębową pułapkę.
  • Kolejna metodą przywołania krampusa jest łapanie masowo królików do pułapek, a następnie zabijanie ich. Syk krampusa powinien stawać się coraz bardziej słyszalny. Wtedy należy odejść kawałek, na pustą przestrzeń i kontynuować zabijanie, aż pojawi się krampus. Następnie prowokujemy go i zabijamy, nie tracąc w ten sposób przedmiotów, gdyby złodziejowi udało się uciec.
  • Trudniejszą do wykonania, ale jedną z zabawniejszych metod, jest umieszczenie w skrzyni pszczół i pozwolenie krampusowi na rozbicie jej. Uwięzione w środku owady staną się agresywne i zabiją krampusa.
  • Rozrzucanie patyków i zgnilizny koło pułapek powinno zwabić krampusa, który jest już na mapie.

Wypełniacz.pngCiekawostki Edytuj

  • W legendach krain położonych blisko Alp Krampus jest stworzeniem, które pojawia się u niegrzecznych dzieci zamiast Świętego Mikołaja. Zamiast prezentów przynosi węgiel, ewentualnie kradnie dzieci, wkładając je do swojego obszernego worka, a następnie zanosi je do swojej pieczary[1];
  • Krampus może być również nawiązaniem do skandynawskiego kozy Jul, która pojawia się w nordyckiej mitologii;
  • dawniej Krampus posiadał inny wygląd, miał żółte oczy i źrenice;
  • w Don't Starve: Rozbitkowie ma na sobie hawajską koszulę.

Niebieski klejnot.pngGaleriaEdytuj

Stworzenia
Potwory PająkiPająk wojownikPająk jaskiniowyPająk spluwaczWiszący Mieszkaniec GłębiŚwiniołakMermPies GończyCzerwony Pies GończyNiebieski pies gończyMackiMacTuskWeeTuskKrampusWysoki PtakDuchMechaniczny skoczekMechaniczny goniecMechaniczna wieżaUszkodzony mechaniczny goniecUszkodzona mechaniczna wieżaUszkodzony mechaniczny skoczekHalucynacjaOrzechowiecWąż
Potwory naczelne DrzewiecPajęcza KrólowaJeleniocyklopMonstrualna mackaAntyczny strażnikGęsiołośMuchosmokBorsukoniedźwiedźLiściasty drzewiecWarg
Zwierzęta pasywne Czerwony PtakKrukŚnieżny ptakMały PtakMały bawółChesterGobblerKról ŚwińKrólikBeardlingMandragora (stworzenie)MotylŚwietlikiGlommerKret
Zwierzęta neutralne PszczołyPingwinMniejszy Wysoki PtakŚwiniaBawółWielki królikBeardlordKoalefantZimowy koalefantSlurtleSnurtleMałpa jaskiniowaSkalny homarKoza błyskawicGigantMyszołówKociszop
Zwierzęta agresywne Zabójcza pszczołaKomarŻabaŚwinia strażnik
Inne AbigailGrueMaxwell
Mechanika gry
Działania GotowanieWytwarzanieRolnictwoWędkowanieSpanie
Środowisko Cykl dnia i nocyCykl księżycaCykl koszmaruDeszczLatoZimaTrzęsienie ziemiPiorun
Mechanika BrodaPostacieSterowanieŚmierćDoświadczenieOgieńZamarzanieZdrowieGłódŚwiatłoMapaNiegrzecznośćNieodnawialne zasobyZdrowie psychiczneZapisywanieGnicieMiejsca
Tryb Tryb przygodowyTryb Sandbox
Inne Wioska ŚwińDrogaElementy układankiRzeczyŚcieżka

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Krampus

Więcej z Fandomu