Koszmarny amulet (ang. Nightmare Amulet) – jeden z 6 amuletów w grze, który można wytworzyć w zakładce magia. Tworzy się go z 4 samorodków złota, 6 koszmarnych paliw i 2 fioletowych klejnotów. Jest przedmiotem odnawialnym, gdyż wszystkie składniki, z których się go tworzy, są odnawialne. Istnieje szansa, że wypadnie z antycznej stacji pseudonauki po zniszczeniu jej młotkiem.

Maszyna NaukiWytwarzanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tło Samorodek złota

×4

Miejsce w ekwipunku tło Koszmarne paliwo

×6

Miejsce w ekwipunku tłoFioletowy klejnotMiejsce w ekwipunku tłoFioletowy klejnotInterface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoKoszmarny amulet

DeskiZastosowanieEdytuj

Gdy amulet zostaje założony, pozwala postaci na odczuwanie efektów szaleństwa. Jest to dobry sposób na zdobycie brodykoszmarnego paliwa. Amulet ten przyczynia się do spadku poczytalności postaci o 3,3 punkty na minutę. Spadek dotyczy wartości zdrowia psychicznego równego stanowi, gdy postać nie nosi amuletu. Zdjęcie amuletu, przywraca normalny stan postrzegania świata przez postać. Korzystanie z amuletu w trybie przygodowym, nie zapewnia przejścia przez obeliskowe mury.

WypełniaczCiekawostkiEdytuj

  • Jeśli założymy amulet, to nie będziemy widzieli czy nasze zdrowie psychiczne się polepsza lub pogarsza. Rozwiązaniem problemu jest modyfikacja Always On Status, która pokazuje obecne statystyki postaci;
  • przed aktualizacją The Stuff from Nightmares amulet odnawiał 2 punkty zdrowia psychicznego na minutę;
  • przy założonym amulecie, halucynacje atakują. Po zdjęciu go znikną. Ponieważ atakują cię te same omamy, możesz nakładać i zdejmować amulet, aby się zregenerować, po czym walczyć dalej;
  • zdjęcie amuletu podczas walki z halucynacjami nie zawsze skutkuje ich odejściem. Zwykle znika tylko część z nich, a pozostałe jeszcze przez krótki czas są agresywne.