FANDOM

Jadowity komar (ang. Poison Mosquito) – jadowita odmiana komara dostępna dla posiadaczy DLC - Rozbitkowie. Owe komary pojawiają się tylko podczas sezonu monsunu na wszystkich mikroklimatach, poza mielizną, średnim oceanem, głębokim oceanem, lasem namorzynowym i rafą koralową. Pojawiają się z kałuż oraz fal przypływu. Posiadają 100 punktów zdrowia. Zadają postaci 3 punkty obrażeń, w dodatku zatruwając ją. Pozostałościami po martwych komarach są w 50% ich żółte pęcherze oraz w 25% - gruczoł z jadem.
Komary mogą zostać złapane w siatkę. Mogą także wylecieć z jednorękiego bandyty poprzez wylosowanie trzech czaszek.

Za każdym razem, gdy komar ugryzie gracza jego żółty odwłok powiększa się. W chwili, gdy odwłok osiągnie maksymalną wielkość, wybucha.

WypełniaczCiekawostkiEdytuj

  • Pojawianie się tych komarów z zalanych terenów jest nawiązaniem do rozwijania się larw komarów w wodzie.
  • Prawdziwe egzotyczne komary roznoszą choroby tropikalne. W Don't Starve jednak nie ma chorób, więc zostało to symbolicznie odwzorowane w postaci jadowitości komarów.