Kolec macki (ang. Tentacle Spike) – jedna z najsilniejszych broni do walki wręcz. W porównaniu do włóczni, zadaje o 50% więcej obrażeń, ale o 16,6% mniej obrażeń niż miecz nocy. Odpowiednik, posiada sto użyć. Istnieje 50% szans, że dany przedmiot wypadnie z macki bądź monstrualnej macki.

Kilof PozyskanieEdytuj

Dobrym sposobem na zdobycie tej broni w początkowej fazie gry (bez posiadania drewnianej zbroi i oręża), jest wykorzystanie agresji mermów przeciwko mackom. Grupa 2-6 mermów doskonale radzi sobie z macką, po czym mermy które przeżyły walkę, zwykle wracają do swoich domów. Wówczas wystarczy ostrożnie zakraść się na pobojowisko i zdobyć potężną broń, bez wdawania się w jakikolwiek konflikt, bo "gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta". Taktyka ta odnosi się również do pająkówświń oraz Drzewców, ale te mają mniejsze szanse (oczywiście, oprócz drzewców) na pokonanie macki, przez wzgląd na niższą ilość zdrowia, w porównaniu z mermami. Strzelanie ze strzałek się nie nadaje, albowiem nie zadają one obrażeń mackom. Czasami, licząc na szczęście, można znaleźć leżący na ziemi w okolicach obozu mermów oręż. Dobrą strategią jest sprowadzenie na macki bawołów w okresie godowym. Gracz może także łatwo pokonać mackę używając "kittingu" (uderz i odejdź), lecz wymaga to odpowiedniego refleksu.

Wskaźnik zdrowia ObrażeniaEdytuj

Rozwijalna tabela przedstawiająca ilość uderzeń potrzebną do pokonania większości przeciwników przy użyciu kolca macki
Istota Ilość uderzeń Ilość uderzeń Wolfgang portret z pełnym paskiem głodu, Wigfrid portret (RoG)Panowanie Gigantów (DLC)

Ilość uderzeń Wes portret, Wendy portret i Wolfgang portret z niskim paskiem głodu)

Pszczoły 2 2 3
Zabójcza pszczoła 2 2 3
Komar 2 2 3
pająki 2 2 3
Pająk wojownik 4 3 5
Pajęcza królowa 25 17 29
Pies gończy 3 2 4
Czerwony pies gończy 2 2 3
Niebieski pies gończy 2 2 3
Wysoki ptak 8 6 9
Mechaniczny skoczek 6 4 7
Mechaniczny goniec 6 4 7
Świnia 5 4 6
Świniołak 7 5 8
Świnia strażnik 6 4 7
Merm 5 4 6
MacTusk 3 2 4
WeeTusk 2 2 3
Krampus 4 3 5
Drzewiec 28/40/50 19/27/33 32/45/57
Koalefant 10 7 12
Żaba 2 2 3
Gobbler 1 1 2
Bawół 10 7 12
Macki 10 7 12
Crawling Horror 6 4 7
Terrorbeak 8 6 9
Królik 1 1 1
Motyl 1 1 1
Ptaki 1 1 1
Jeleniocyklop 40 27 45
Muchosmok (DLC) 54 36 62
Gęsiołoś (DLC) 59 40 68
Borsukoniedźwiedź (DLC) 59 40 68
Warg (DLC) 12 8 14

Wypełniacz CiekawostkiEdytuj

  • Kiedy postać nią uderza, zadaje 51 obrażeń, a macka zadaje nią 33 obrażeń.
  • W DLC Rozbitkowie wypada też z macek Kwakena. Niestety od razu tonie i prawie nie ma możliwości podniesienia jej.

Niebieski klejnot GaleriaEdytuj