Kilof (ang. Pickaxe) – narzędzie służące do wydobywania skał i obiektów "skałopodobnych". Może również służyć jako broń. W celu jego wykonania należy zdobyć dwa krzemienie i dwa patyki. Stworzenie kilofu nie wymaga żadnej z maszyn naukowych.

DeskiZastosowanieEdytuj

Aby rozłupać skałę lub marmurowe drzewo, wystarczy kliknąć ikoną kilofa lub lewym przyciskiem myszy na celu, gdy kilof jest założony w ekwipunku. Gdy postać zaczyna uderzać cel, należy przytrzymać lewy przycisk myszy lub spację aż do jego rozłupania. Można również klikać szybko i równomiernie na celu, aby zniszczyć go nawet dwa razy szybciej, co wymaga wprawy. Aby zniszczyć skałę, należy wykonać 6 uderzeń. 

Kilof może być użyty jako broń, zadając 27,2 obrażeń. Każde użycie kilofa odbiera 3% jego wytrzymałości. Oznacza to, że może być użyty 33 razy, jednocześnie stanowi to równowartość 5 skał i połowy szóstej.

Maszyna NaukiWytwarzanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tło KrzemieńMiejsce w ekwipunku tło KrzemieńMiejsce w ekwipunku tło PatykiMiejsce w ekwipunku tło PatykiInterface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoKilof

Ognisko teleportacjiWykorzystanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tło KilofMiejsce w ekwipunku tło Kamień

×10

Miejsce w ekwipunku tłoKrzemieńMiejsce w ekwipunku tłoKrzemieńMiejsce w ekwipunku tłoKrzemieńInterface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoGorący kamień

Kilof Obiekty możliwe do zniszczenia kilofemEdytuj

Nazwa Wygląd Ilość uderzeń
Skała Skała saletraSkała bez krzemieniaSkała złoto 6
Marmurowy filar Marmurowy filar 10
Marmurowe drzewo Marmurowe drzewo 2 8
Statua Maxwella Statua Maxwella 10
Zapadlisko Zapadlisko zapięczętowane 6
Tulecytowe zapadlisko Tulecytowe zapadlisko 6
Stalagmit Stalagmit1 Strzelisty stalagmit 6
Spilagmit Spilagmit 6
Antyczny pomnik Antyczny pomnik 10
Antyczny pomnik głowy Antyczny pomnik głowy 10
Panowanie Gigantów (DLC)Lodowiec Lodowiec (RoG)
Rozbitkowie (DLC)Skała koralowa Skała koralowa (DSS)
Rozbitkowie (DLC)Skała węglowa Skała węglowa (DSS)

Komar BłędyEdytuj

  • Czasem kilof (i inne narzędzia) może osiągnąć 0% wytrzymałości i się nie zniszczyć. Kilof zniknie po otwarciu i zamknięciu mapy, wyjścia i wejścia do gry lub wyjęcia przedmiotu z ręki. Próba wykopania czegokolwiek takim kilofem spowoduje crash gry lub postać po prostu opisze przedmiot, który gracz spróbował wykopać.

Wypełniacz CiekawostkiEdytuj