Fandom

Don`t Starve Wiki

Kamień próby

1237stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze63 Share

Kamień próby
Kamień próby.png
Łup Koszmarne paliwo.pngx1Kamień.pngx1Marmur.pngx2
Specjalna cecha Wskrzesza postać
Komenda DebugSpawn("resurrectionstone")

Kamień próby (ang. Touch Stone) – metoda wskrzeszania się, dodana w aktualizacji Doorway To Adventure. Kamień próby należy aktywować przed śmiercią, aby zadziałał prawidłowo. Nie wymagane są do tego jakiekolwiek przedmioty czy składniki.

Kiedy gracz umrze, kamera zostanie skierowana na kamień, w który uderza piorun, niszcząc go i wskrzeszając gracza. Użycie kamienia powoduje jego zniszczenie. Pozostaje po nim 1 kamień, 2 marmury i 1 koszmarne paliwo. Nie ma możliwości jego ponownego użycia lub naprawienia go. Po śmierci postaci tylko jeden kamień zostaje użyty do wskrzeszenia.

W świecie występują zwykle dwa kamienie próby. Tworząc świat, można określić w ustawieniach, czy kamień ma zostać wygenerowany na mapie oraz w jakiej ilości.

Razem (DLC).pngDon't Starve: RazemEdytuj

W Don't Starve: Razem wskrzeszenie się w owym kamieniu przedstawia się nieco inaczej. Postać nie może go już aktywować. Teraz gracz po śmierci przemienia się w ducha, który może nawiedzić tę strukturę, by następnie przemienić się w normalną postać. Kamień jest jednorazowego użytku.

Papirus.pngRadyEdytuj

W razie śmierci pojawiamy się obok aktywnego kamienia próby. Jednak w zimie, bardzo często nie zdaje to egzaminu, gdyż pozbawieni całego ekwipunku, ulegamy skutkom zamarznięcia w kilka chwil. Jednym z ciekawych sposobów na zapobiegnięcie "śmierci po wskrzeszeniu" jest zbudowanie obok Kamienia próby: obudowanego ogniska i termicznego kamienia, położonego obok. W razie śmierci, tworzymy naprędce palenisko i zagrzewamy kamień. Dzięki temu, szansa na dotarcie do naszej bazy lub naszego ekwipunku w miejscu śmierci, jest znacznie wyższa. Jeżeli jesteśmy bardziej zaawansowani, przy każdym kamieniu próby warto zbudować skrzynkę zawierającą jakieś ciepłe ubrania - nawet te najprostsze. W przypadku kamienia próby znacząco oddalonego od bazy w skrzyni warto umieścić np. Bawoli Kapelusz, czy Puchową Kamizelkę. Ponadto, jako WX-78 po odrodzeniu się otrzymujemy wzmocnienie, jest ono spowodowane uderzeniem pioruna, warto jednak zauważyć, że odbiera to poczytalność.

W DLC warto postawić obok kamienia próby endotermiczne obudowane ognisko lub zostawić materiały na Endotermiczne ognisko (np. w skrzyni) razem z termicznym kamieniem i paliwem do ogniska. Możemy także pozostawić ubrania, które ochładzają postać (nie zaleca się zostawianie ubrań, które się roztapiają lub gniją), żeby szybciej dotrzeć do swojej bazy. Jeżeli umrzemy w lato i kamień nas wskrzesi, to od razu będziemy mieli zapewnioną ochronę przed przegrzaniem.

Na trybie Zgaszone światła warto obok niego umieścić jakieś źródło światła.

  • Jest to prawdopodobnie nawiązanie do kamiennego stołu z książki "Opowieści z Narnii: Lew, Czarownica i Stara Szafa" na którym został zabity, a potem wskrzeszony Aslan. Pokazuje też to cytat Maxwella "There's story behind that";
  • w Don't Starve: Rozbitkowie kamień próby ma nieco zmieniony wygląd i łup, który możemy otrzymać po wskrzeszeniu-zamiast marmuru wypada wapień.

Naturalnie pojawiające się obiekty
Naturalnie pojawiające się obiekty w Don't Starve: Razem
Inne Kamienne legowisko

Więcej w Fandom

Losowa wiki