Wikia

Don`t Starve Wiki

Jeleniocyklop

1182strony na
tej wiki
Komentarze450
Jeleniocyklop
Jeleniocyklop.png
Zdrowie 2000 (4000 Razem)
Obrażenia 75 wobec gracza; 150 wobec mobów
Czas ataku 3
Zasięg ataku 8
Szybkość 3
Poczytalność -400/min; gdy atakuje gracza; -100/min; gdy atakuje inny obiekt
Specjalna umiejętność Stosuje obszarowy atak. DLC: zamraża stworzenia i postać.
Łup Mięso.pngx8 Oko Jeleniocyklopa.pngx1
Komenda DebugSpawn("deerclops")

Jeleniocyklop (ang. Deerclops) – potwór naczelny, król zimy, dodany w aktualizacji Zimowe opowieści. Jest aktywny wyłącznie w czasie trwania zimy. Wygląda jak wielki jeleniopodobny stwór. Ma jedno wielkie oko, jasnoniebieską sierść, stoi na dwóch łapach i posiada grube rozbudowane rogi. Charakteryzuje się wysokim zdrowiem i potężnymi obrażeniami. Może niszczyć zbudowane struktury, powodując wypadnięcie połowy rzeczy, z których były zrobione. Jeleniocyklop jest bardzo agresywny, atakuje większość istot, które napotka. Jego monstrualne rozmiary sprawiają, iż postać znajdująca się blisko potwora, traci drastycznie zdrowie psychiczne. Jeleniocyklop wymaga 4 ataków lodowego berła do zamrożenia. Zabity, pozostawia po sobie 8 kawałków mięsa oraz oko jeleniocyklopa, które odnawia duży zapas zdrowia oraz głodu kosztem utraty zdrowia psychicznego. Jest też potrzebne do zbudowania tulecytowego strażnika. Pojawia się pod koniec trwania zimy. Znika podczas lata, a w DLC podczas rozpoczęcia wiosny.

Panowanie Gigantów (DLC).pngPanowanie GigantówEdytuj

W Panowaniu Gigantów Jeleniocyklop zyskał nową zdolność - przy zamachu wywołuje falę lodu, która potrafi zamrozić gracza, wszelkie istoty, które nie są na to odporne, a nawet niektóre struktury.

Namiot.pngStrategieEdytuj

  • Możesz z nim walczyć tak jak z innymi potworami. Zaatakuj go, a następnie odskocz. Uważaj jednak, posiada on bardzo duży zasięg ataku i w DLC może cię zamrozić.
  • Jeleniocyklop może zostać uśpiony za pomocą fletu lub usypiającej strzałki, jednak nie śpi podczas nocy. Podpalająca Strzałka jest bardzo skuteczna przeciwko nim, jednak jeżeli chcesz uzyskać Oko Jeleniocyklopa, musisz uważać, ponieważ jeśli potwór się spali, zamiast oka, wypadnie popiół. Bawoły są dobrymi pomocnikami podczas zabijania jeleniocyklopa, jednak musisz mieć na sobie Bawoli kapelusz i zostać uderzonym blisko nich.
  • Można wywołać walkę bossów z udziałem Drzewca i Jeleniocyklopa. Musimy ścinać drzewa, aby pojawił się drzewiec, a następnie przyciągnąć za sobą Jeleniocyklopa, aby został przez niego uderzony. Jedynie drzewiec najwyższego poziomu ma szansę wygrać z Jeleniocyklopem.
  • Można zaprowadzić go do dużej wioski świń.
  • Jeśli nie chcesz, by Jeleniocyklop zniszczył Ci bazę, możesz przenocować gdzie indziej lub przespać się za pomocą mandragory/dowolnego rodzaju śpiwora. Drugą metodą jest uderzenie go jakąkolwiek bronią dystansową, po czym szybkie odbiegnięcie. Jednak nie może być skupiony na niszczeniu bazy.
  • Warto również wcześniej się przygotować, np. zrobić pszczele miny lub inne podobne pułapki i zmusić Jeleniocyklopa do przejścia po nich. Jeżeli to go nie zabije, to na pewno osłabi.
  • Gdy grasz Wolfgangiem, najedz się maksymalnie i uzbrój się w kask futbolowy, drewnianą zbroję i mięsną maczugę. Wtedy cały czas go uderzaj. W ten sposób szybko go zabijesz.
  • Możesz zaprowadzić go do Królowej Pająków. Nie ma ona zbyt dużych szans na zabicie Jeleniocyklopa, lecz poważnie go osłabi.
  • Warto też zaprowadzić go w pobliże macek, które mogą okazać się przydatne w jego zabiciu.
  • Można zaprowadzić go do Mermów. Jeśli Jeleniocyklop zaatakuje któregoś z nich, reszta rzuci się do ataku. Niestety potrzeba dużą ilość mermów do zabicia Jeleniocyklopa.
  • Dobrym sposobem jest wyprowadzenie go na stado skalnych homarów, wyprowadzonych z jaskini. Gdy Jeleniocyklop zaatakuje jednego, to reszta się na niego rzuci.
  • W ostateczności możemy przyzwać dwóch Tulecytowych Strażników i nakazać im atakować Jelenicyklopa.

Miecz nocy.pngUderzenia potrzebne do zabiciaEdytuj

Narzędzie

Broń

Wędka.pngSiatka.png Siekiera Lucy.png Zapalniczka Willow.png Łopata.png Widły.png

Młot.png Pochodnia.png Parasol.png

Laska.png

Siekiera.png Kilof.png

Złota Siekiera.png Złoty kilof.png

Bumerang.png

Siekierokilof.png Włócznia.png Nietoperza pałka.png Mięsna maczuga.png

Gwiazda poranna (RoG).png

Sucha

Gwiazda poranna (RoG).png

Mokra

Szlam Slurtle.png Kolec macki.png Bitewna włócznia (RoG).png Tulecytowa maczuga.png Zębowa Pułapka.png Miecz nocy.png Dmuchawka.png Proch strzelniczy.png Stary dzwonek (RoG).png
Ogólnie 500 148 125 118 74 66 59 48 34 47 24 40 40

--

34 34 30 20 10 2
Wolfgang portret.png 334 -- -- 79 50 44 40 32 23 33 16 40 27 -- 23 34 20 14 10 2
Wigfrid1.png 400 -- -- 95 59 53 48 39 28 37 19 40 32 39 28 34 24 16 10 2
Wes portrait.pngiPortret Wendy.png 667 -- -- 157 99 88 89 64 46 62 31 40 53 -- 46 34 40 27 10 3

Ogień Willow.pngOstrzeżenieEdytuj

  • Kiedy Jeleniocyklop pojawi się, usłyszysz jego wycie i ryk. Ekran zacznie się trząść. Działa to na tej samej zasadzie, co syczenie krampusa.
  • Uważaj, jeleniocyklop zadaje obrażenia obszarowe. Pamiętaj, aby mieć na sobie zbroję.

Wypełniacz.pngCiekawostkiEdytuj

  • Można uleczyć Jeleniocyklopa, używając leczniczej maści lub miodowego okładu;
  • w DLC - Panowanie Gigantów, Jeleniocyklop potrafi zamrażać przeciwników, w tym również postać. Aby zamrozić gracza musi wykonać dwa zamachy. Na stworzenia zazwyczaj potrzebuje jednego;
  • jest gigantem zimy w DLC - Panowanie Gigantów;
  • kiedyś w DLC wypadała z niego oczna parasolka - miała wtedy swój stary wygląd;
  • istnieje modyfikacja na pokazanie Jeleniocyklopa na mapie, jest to Where's my Giants? Dostępna tylko w DLC;
  • jest krótkowzroczny, co wynika z cytatu Maxwella o Oku Jeleniocyklopa ("Deerclops are myopic." - "Jeleniocyklopy są krótkowzroczne.").

Dyskusja.svgCytaty postaciEdytuj

Portret Wilsona.pngWilson - "It's enormous!!" - "To jest olbrzymie!!"

Portret Willow.pngWillow - "Holy crap!" - "Jasna cholera!"

Portret Wendy.pngWendy - "Death incarnate!" - "Wcielenie śmierci!"

Wolfgang portret.pngWolfgang - "He looks mightier than me!" - "Wydaje sie być silniejszy ode mnie!"

WX-78 portret.pngWX-78 - "DANGER! THREAT INCOMING!" - "NIEBEZPIECZEŃSTWO! ZAGROŻENIE NADCIĄGA!"

Wickerbottom portrait.pngWickerbottom - "Laurasiatheria!" - "Laurasiatheria!"

Wes portrait.pngWes – ”…”

Woodie portrait.pngWoodie - "That's a big moose!" - "Jaki wielki łoś."

Waxwell.pngMaxwell - "Even I am afraid of that guy." - "Nawet ja boję się tego gościa."

Wigfrid1.pngPanowanie Gigantów (DLC).png Wigfrid - "Rays will shine thröugh my spear and pöke öut yöur eyeball!" - "Prömienie będą lśnić na möjej włóczni, gdy wydłubię ci nią ökö!"

Webber.pngPanowanie Gigantów (DLC).png Webber - "He might be able to digest me!" - "On jest w stanie mnie strawić!"

Niebieski klejnot.pngGaleriaEdytuj

Stworzenia
Potwory PająkiPająk wojownikPająk jaskiniowyPająk spluwaczWiszący Mieszkaniec GłębiŚwiniołakMermPies GończyCzerwony Pies GończyNiebieski pies gończyMackiMacTuskWeeTuskKrampusWysoki PtakDuchMechaniczny skoczekMechaniczny goniecMechaniczna wieżaUszkodzony mechaniczny goniecUszkodzona mechaniczna wieżaUszkodzony mechaniczny skoczekHalucynacjaOrzechowiecWąż
Potwory naczelne DrzewiecPajęcza KrólowaJeleniocyklopMonstrualna mackaAntyczny strażnikGęsiołośMuchosmokBorsukoniedźwiedźLiściasty drzewiecWarg
Zwierzęta pasywne Czerwony PtakKrukŚnieżny ptakMały PtakMały bawółChesterGobblerKról ŚwińKrólikBeardlingMandragora (stworzenie)MotylŚwietlikiGlommerKret
Zwierzęta neutralne PszczołyPingwinMniejszy Wysoki PtakŚwiniaBawółWielki królikBeardlordKoalefantZimowy koalefantSlurtleSnurtleMałpa jaskiniowaSkalny homarKoza błyskawicGigantMyszołówKociszop
Zwierzęta agresywne Zabójcza pszczołaKomarŻabaŚwinia strażnik
Inne AbigailGrueMaxwell

Więcej od Wikii