Jadowity pająk (DSS)

1246stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze7 Udostępnij
Jadowity pająk (DSS)
Pająk jadowity (DSS).png
Zdrowie 200
Obrażenia 20
Czas ataku 4
Zasięg ataku 6
Szybkość 3
Szybkosć biegu 5
Poczytalność -40/min.
Specjalna umiejętność Zatruwa cel
Łup Mięso z potwora.png 1x Gruczoł z jadem (DSS).png 50% Jedwab.png 50%
Komenda DebugSpawn ("spider_warrior")

Jadowity pająk (ang. Poisonous spider) – stworzenie możliwe do spotkania w dodatku Rozbitkowie. Można go spotkać w kokonach pająków poziomu 2 i 3, gdzie zastępuje pająka wojownika. Podobnie jak zwykły pająk po śmierci może pozostawić mięso potwora lub jedwab, jednak zamiast gruczołu pająka ma szansę na zostawienie własnego gruczołu jadowego.

Świnia.pngZachowanie Edytuj

Jadowite pająki nie wychodzą z kokonu, o ile nie sprowokuje się ich do wyjścia atakując pająka w jego pobliżu, bądź samego kokonu. Kiedy zostaną sprowokowane do wyjścia ścigają postać, atakując ją albo poprzez gryzienie, albo skacząc na nią z dalszej odległości tak samo, jak pająki wojownicy, albo wiszący mieszkańcy głębi.

Jadowitego pająka tak samo jak inne jadowite stworzenia cechuje możliwość zatrucia atakowanego celu. Zatruta postać albo zwierze traci zdrowie dopóki nie zginie, bądź nie zostanie uleczona odtrutką.

Namiot.pngStrategie Edytuj

Ze względu na możliwość zatruwania należy zachować ostrożność podczas walki oraz mieć przy sobie zapas odtrutek. Można je pokonać tak samo jak Pająki Wojowników, przy pomocy drewnianej zbroi oraz włóczni, wcześniej pozbywając się pomniejszych pająków. Nie warto korzystać ze zbroi wapiennej, bądź marmurowej, ponieważ zwiększa to ryzyko zatrucia.

Jadowitego pająka nie da się także ogłuszyć podczas ataku, dlatego kitting jest niezbędny, by uniknąć obrażeń. Dobrym pomysłem może być także wykorzystanie mięsnej maczugi, co umożliwia szybkie pozbycie się atakujących pająków.

Grając jako Webber można użyć jadowitych pająków jako sojuszników w walce - będą atakować i truć każde spotkane stworzenie nieodporne na truciznę, trzeba jednak uważać, bo zatrute zwierzęta zostawią zgniliznę zamiast normalnego jedzenia jeśli zginą od jadu.

Jeżeli nie mamy muszelkowej zbroi (lub odtrutki) nie warto z nim rozpoczynać walki, ale gdy już jesteśmy uzbrojeni to musimy na samym początku wyeliminować zatruwającego pająka przed innymi (bo najczęściej będzie nas goniła horda zwykłych pająków u jego boku). Można to zrobić przy pomocy nietypowej strategii. Dajemy mu na nas skoczyć by oddalił się od grupy, a wtedy go kilka razy uderzamy i uciekamy. Następnie powtarzamy ten proces aż wszystkie jadowite pająki zginą, a następnie zakładamy mocniejszą (marmurową, drewnianą lub wapienną) zbroję i dobijamy resztę pająków.

Komar.pngBłędy Edytuj

Zdarzy się że pająk zatnie się i nie będzie nic robił póki go nie zaatakujemy.

Niebieski klejnot.pngGaleriaEdytuj

Stworzenia
Potwory PająkiPająk wojownikPająk jaskiniowyPająk spluwaczWiszący Mieszkaniec GłębiŚwiniołakMermPies GończyCzerwony Pies GończyNiebieski pies gończyMackiMacTuskWeeTuskKrampusWysoki PtakDuchMechaniczny skoczekMechaniczny goniecMechaniczna wieżaUszkodzony mechaniczny goniecUszkodzona mechaniczna wieżaUszkodzony mechaniczny skoczekHalucynacjaOrzechowiecWąż
Potwory naczelne DrzewiecPajęcza KrólowaJeleniocyklopMonstrualna mackaAntyczny strażnikGęsiołośMuchosmokBorsukoniedźwiedźLiściasty drzewiecWarg
Zwierzęta pasywne Czerwony PtakKrukŚnieżny ptakMały PtakMały bawółChesterGobblerKról ŚwińKrólikBeardlingMandragora (stworzenie)MotylŚwietlikiGlommerKret
Zwierzęta neutralne PszczołyPingwinMniejszy Wysoki PtakŚwiniaBawółWielki królikBeardlordKoalefantZimowy koalefantSlurtleSnurtleMałpa jaskiniowaSkalny homarKoza błyskawicGigantMyszołówKociszop
Zwierzęta agresywne Zabójcza pszczołaKomarŻabaŚwinia strażnik
Inne AbigailGrueMaxwell