Gwiazda poranna (ang. Morning Star) – broń dostępna dla posiadaczy DLC - Panowanie Gigantów. Gdy jest trzymana, zużywa się oraz daje światło. To kolejna broń, która nie zużywa się w trakcie walki (inne to np. mięsna maczuga czy laska). Jest jedną z najlepszych broni do walki nocą, przede wszystkim ze względu na światło. Można ją wytworzyć z 1 rogu kozy woltowej, 2 tranzystorów i 2 sztuk saletry. Do skonstruowania prototypu niezbędny jest silnik alchemiczny.

Maszyna NaukiWytwarzanieEdytuj

Inventory slot backgroundRóg kozy woltowej (RoG)Inventory slot background Tranzystor (RoG)Inventory slot background Tranzystor (RoG)Inventory slot backgroundSaletraInventory slot backgroundSaletraInterface arrow rightInventory slot backgroundGwiazda poranna (RoG)Panowanie Gigantów (DLC)

PapirusPoradyEdytuj

Gwiazda poranna nie jest bronią przeznaczoną na długie okresy. Zużywa się szybko, dlatego najlepiej zachować ją na właściwy moment. Przykładowym zastosowaniem jest użycie jej, gdy jakiś silniejszy, wymagający przeciwnik zaskoczył nas nocą i uwięził przy ognisku. Dzięki tej broni możemy poważnie go uszkodzić, spokojnie oddalając się poza zasięg ogniska. Można oczywiście użyć kasku górnika, niemniej zabiera on nam jeden slot na pancerz, a to się zawsze przydaje.

ZdrowieObrażeniaEdytuj

Poniższa tabela przedstawia ilość uderzeń potrzebną do pokonania większości przeciwników przy użyciu nieprzemoczonej gwiazdy porannej:

Istota Ilość uderzeń Ilość uderzeń (Wolfgang portret z pełnym paskiem głodu, Wigfrid1(RoG))

Ilość uderzeń (Wes portraitPortret Wendy i Wolfgang portret z niskim paskiem głodu )

Pszczoły 3 2 4
Zabójcza pszczoła 3 2 4
Komar 3 2 4
Pająki 3 2 4
Pająk wojownik 5 4 7
Pajęcza królowa 29 20 39
Pies gończy 4 3 5
Czerwony pies gończy 3 2 4
Niebieski pies gończy 3 2 4
Wysoki ptak 10 7 13
Mechaniczny skoczek 7 5 10
Mechaniczny goniec 7 5 10
Świnia 6 4 8
Świniołak 9 6 11
Świnia strażnik 7 5 10
Merm 6 4 8
MacTusk 4 3 5
WeeTusk 3 2 4
Krampus 5 4 7
Drzewiec 33/47/58 22/31/39 44/62/77
Koalefant 12 8 16
Żaba 3 2 4
Gobbler 2 1 2
Bawół 12 8 16
Macka 12 8 16
Pełzająca zgroza 7 5 10
Dziób terroru 10 7

13

Królik 1 1 1
Motyl 1 1 1
Ptaki 1 1 1
Jeleniocyklop 47 31 62
Muchosmok (RoG) 64 43 85
Gęsiołoś (RoG) 70 47 93
Borsukoniedźwiedź (RoG) 70 47 93
Warg (RoG) 14 10 19

Wypełniacz CiekawostkiEdytuj

  • Nazwa tej broni odnosi się do okutej maczugi o głowicy nabitej żelaznymi kolcami w kształcie gwiazdy (stąd nazwa - niem. morgenstern, pol. gwiazda poranna, gwiazda zaranna);
  • gdy jest mokra, zadaje podwójne obrażenia. Prawdopodobnie jest to spowodowane tranzystorami i rogiem kozy woltowej oraz kontaktem prądu z wodą;
  • za jej pomocą można naelektryzować Kozę Woltową, co sprawia, że gwiazda poranna jest dobrym pośrednikiem w pozyskiwaniu elektrycznego mleka;
  • komenda DebugSpawn sugeruje nam, kiedy najlepiej używać tejże broni.