Termiczny kamień (ang. Thermal Stone) – przedmiot dodany w aktualizacji "Zimowe opowieści". Położony blisko ognia lub znajdujący się w ekwipunku postaci, gdy ta jest blisko ognia, zaczyna emitować wibracje i staje się żółty. Pozwala postaci nie zamarznąć na śmierć, tak długo, jak jest ciepły. Kiedy znajduje się w ekwipunku, emituje delikatne światło, które podczas nocy zapobiega atakom Grue (traci on tę właściwość w RoG). Materiały, które są niezbędne do jego wykonania, to 1 kilof, 10 kamieni i 3 krzemienie. Prototyp można stworzyć, stojąc obok silnika alchemicznego. Termiczny kamień w pełni nagrzany będzie zatrzymywał ciepło tylko wtedy, gdy gracz będzie go trzymał w swoim podstawowym ekwipunku. Z obserwacji wynika, że nawet jeśli gracz ma w ekwipunku więcej niż 1 nagrzany kamień, ich efekty nie kumulują się i oba tracą ciepło z normalną szybkością.  Po włożeniu nagrzanego kamienia do Chestera, ten zaczyna świecić i ogrzewać postać.

Panowanie Gigantów (DLC)Panowanie Gigantów Edytuj

W DLC - Panowanie Gigantów można latem zastosować termiczny kamień w najniższym stopniu nagrzania, aby zapobiec przegrzaniu. Dodatkowo można go włożyć do lodówki lub położyć go koło dowolnego endotermicznego ogniska, aby zaczął się chłodzić.

Razem (DLC)Don't Starve: RazemEdytuj

W Don't Starve: Razem termiczny kamień posiada określoną wytrzymałość, co oznacza, iż można go używać przez pewien czas, aż do momentu zniszczenia, lecz można go naprawić przyborami do szycia.

Maszyna NaukiWytwarzanieEdytuj

Inventory slot backgroundKilofInventory slot background Kamień

×10

Inventory slot backgroundKrzemieńInventory slot backgroundKrzemieńInventory slot backgroundKrzemieńInterface arrow rightInventory slot backgroundGorący kamień

Ognisko teleportacjiWykorzystanie Edytuj

Inventory slot backgroundGorący kamieńInventory slot background Bambus (DSS)

×5

Inventory slot backgroundTranzystor (RoG)Inventory slot backgroundTranzystor (RoG)Interface arrow rightInventory slot backgroundKostkarka 3000 (DSS)Rozbitkowie (DLC)

Icon FireStopnie nagrzaniaEdytuj

Kolor kamienia reprezentuje stopień nagrzania.

Heat Stone Stage 1Interface arrow rightHeat Stone Stage 2Interface arrow rightHeat Stone Stage 3Interface arrow rightHeat Stone Stage 4Interface arrow rightHeat Stone Stage 5

WypełniaczCiekawostki Edytuj

  • Kiedyś był nazywany gorącym kamieniem;
  • dawniej włożony do plecaka nie działał;
  • jeśli położymy kilka kamieni razem, będą one sobie przekazywać ciepło (lub zimno!), dzięki czemu można "magazynować" ciepło (lub zimno).
  • Każdy jeden w pełni nagrzany kamień w ekwipunku będzie zwiększał promień emitowanego światła