FANDOM

Gniazdo pszczół (ang. Beehive) – struktura stanowiąca schronienie dla pszczół oraz zabójczych pszczół. Jednocześnie może je zamieszkiwać aż 6 owadów. Kiedy gniazdo zostanie zaatakowane, wszystkie pobliskie pszczoły oraz te znajdujące się wewnątrz gniazda, wylecą na zewnątrz i staną się nieprzyjazne. Gniazdo posiada 200 punktów zdrowia; kiedy zostanie zniszczone, pozostawia 3 sztuki miodu oraz 1 plaster miodu (może zostać wykorzystany do stworzenia ula).

W gnieździe pojawia się nowa pszczoła co 30 sekund, aż zostanie osiągnięty maksymalny limit owadów w schronieniu. Wszystkie pszczoły powracają do gniazda, kiedy nadchodzi zmierzch, natomiast w ciągu dnia, wylatują pojedynczo co 80 sekund.

Kiedy gniazdo zostanie podpalone (na przykład pochodnią), wszystkie pszczoły znajdujące się w gnieździe, wylecą na zewnątrz pozostając neutralne. Po spaleniu gniazda pozostaje popiół zamiast plastra miodu.

Panowanie Gigantów (DLC)DLCEdytuj

W DLC Panowanie Gigantów gniazdo można zamrozić. Nie przydaje się to jednak zbytnio, bo po uderzeniu w zamrożony ul i tak wylatują wściekłe pszczoły.

Wiosną nie da się napotkać zwyczajnych pszczół - nawet ze zwykłych uli wylatują tylko ich zabójcze wersje. Nie trzeba się jednak martwić - w plikach gry nadal nazywają się bee, co znaczy, że jak złapiemy takąż wiosenną czerwoną pszczołę, w ekwipunku będziemy mieli zwyczajną.

Razem (DLC)Don't Starve: RazemEdytuj

W Don't Starve: Razem, jeżeli nawiedzimy gniazdo Duchem Postaci, jest 50% szans, że wylecą z niego wszystkie pszczoły i zaatakują najbliższe stworzenie. Może to posłużyć do wywoływania konfliktów.

WłóczniaWalkaEdytuj

Pozyskiwanie miodu z gniazd, a co za tym idzie, ich niszczenie, zawsze prowokuje pozostające w pobliżu pszczoły, dlatego zaleca się ubranie kapelusza pszczelarza. Dodatkowe ubranie drewnianej zbroi, zredukuje prawie do minimum otrzymywane obrażenia. Istnieje również szansa ucieknięcia przed pszczołami, z powodu ich wolnego lotu. Najprościej jest zaatakować gniazdo, odciągnąć od niego pszczoły, a następnie ponownie zaatakować. Wendy może użyć Abigail do zniszczenia gniazda. Przed zmierzchem należy dostać się w pobliże gniazda, a kiedy pojawi się duch, zaatakować je i przekierować na nią atak pszczół. Ciekawym sposobem na pokonanie gniazda pszczół jest berło tornad. Wystarczy, że puścimy 1-2 małe tornada w stronę gniazda to po paru chwilach struktura się zniszczy. Dodatkowo niektóre zabójcze pszczoły będą co sekundę wchodzić i wychodzić z gniazda, nie atakując naszej postaci. Jest to sposób dobry, lecz nieopłacalny, ponieważ berło tworzy się z trudnych do zdobycia składników i dodatkowo ta sztuczka działa tylko za dnia.

Naturalnie pojawiające się obiekty
Naturalnie pojawiające się obiekty w Don't Starve: Razem
Inne Kamienne legowisko