Fandom

Don`t Starve Wiki

Fokornado (DSS)

1239stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze17 Udostępnij

Fokornado
Foklon (DSS).png
Zdrowie 3000
Obrażenia 75, 250 (atak obszarowy)
Czas ataku 3
Zasięg ataku 6, 15 (atak obszarowy), 30 (atak obszarowy wobec postaci)
Szybkosć biegu 13
Łup Ostrza turbiny (DSS).png
Komenda DebugSpawn("twister")

Foka
Foka (DSS).png
Zdrowie 10
Łup Mięso.png x4 Magiczna foka (DSS).png
Komenda DebugSpawn("twister_seal")

Fokornado (ang.Sealnado) - przeciwnik naczelny możliwy do spotkania w Rozbitkach w trakcie pory huraganowej. Fokornado posiada dwie postacie: tornado, kiedy to jest agresywny i potrafi się poruszać po wodzie i na lądzie, oraz postać niewinnej foki, kiedy jest pasywny i można go łatwo zabić. Forma niewinna następuje od razu po pokonaniu pierwszej. Fokornado posiada dwa zestawy łupów - po pokonaniu formy cyklonu otrzymujemy ostrza turbiny, zaś po zabiciu foki dostajemy 4 sztuki mięsa i jedną magiczną fokę.

Foklon (DSS).pngCyklonEdytuj

W swojej agresywnej formie Fokornado jest bardzo niebezpiecznym przeciwnikiem. Posiada dwa typy ataków:

Zwyczajne uderzenie
Zwyczajny cios, zadający 75 obrażeń. Dosyć prosty do uniknięcia. Wygląda identycznie na wodzie i na lądzie.

Atak obszarowy
Bardzo niebezpieczny atak, szczególnie na lądzie. Na wodzie fokornado wykonując atak obszarowy "zasysa" do siebie fale, po czym wysyła je na wszystkie strony. Ta forma jest dosyć prosta do uniknięcia, dodatkowo kiedy fokornado wykonuje swój atak, można go zaatakować i zadać dużą ilość obrażeń, kosztem poczytalności i wytrzymałości łodzi. Na lądzie atak ten jest znacznie niebezpieczniejszy - może zassać postać do wnętrza cyklonu, po chwili fokornado nas wyrzuci, zadając 250 obrażeń, odejmując 33 punkty poczytalności oraz zabierając parę przedmiotów z ekwipunku. Dobrą strategią będzie umieszczenie w nim dużej ilości przypadkowych przedmiotów, na przykład po jednej sztuce ściętej trawy na slot - zmniejszy to szansę na odebranie nam broni bądź środków leczniczych. Atak nie może zassać nam pancerza. Nie poleca się używać broni obszarowej wobec fokornada, gdyż zostanie zassana. Najlepszą bronią będzie pałasz.

Foka (DSS).pngFokaEdytuj

Po zniszczeniu tornada pozostaje dryfująca bądź leżąca foka. Ma zaledwie 10 punktów zdrowia. Można ją zabić od razu, co da nam poza magiczną foką cztery sztuki mięsa. Poskutkuje to jednak pojawieniem się Krampusa. Jeżeli odejdziemy i zostawimy fokę, ta zniknie po jakimś czasie, zostawiając po sobie magiczną fokę. Jeśli zależy nam na mięsie a nie chcemy uzyskać niegrzeczności, możemy skorzystać np. z pomocy dzikich świń. Możliwe jest to jednak tylko po pokonaniu cyklonu na lądzie.

Komar.pngBłędy Edytuj

  • Czasami gracz stojący w odpowiedniej odległości od Fokornada, po zostaniu wciągniętym nie umiera, a zostaje na mapie niewidzialny, bez możliwości ruchu i kontaktu z przedmiotami. Po ponownym odpaleniu gry ożywa ze wszystkimi przedmiotami.

Więcej w Fandom

Losowa wiki