Figury szachowe (and. Chess Pieces) – ruchome struktury możliwe do wytworzenia w Don't Starve: Razem - Nowe Rządy. Do wytworzenia pojedynczej ciemnej figury szachowej potrzebne jest koło garncarskie, dwie sztuki rzeźbionego kamienia oraz dwie sztuki kamieni. Jasna figura szachowa zamiast rzeźbionego kamienia potrzebuję dwie sztuki marmuru. Głównie pełnią rolę dekoracyjną z wyjątkiem marmurowego gońca, skoczka i wieży, one posiadają dodatkową zdolność przemiany. Jeżeli zechcemy przenieść figurę trzeba ją podnieść na plecy co znacznie spowolni gracza. Jeżeli mamy oswojonego bawoła wystarczy go dosiąść i w szybki sposób można bez problemu transportować figury.

Pełnia px Proces przemiany (pełnia) Edytuj

Podczas trwania pełni uderzając młotkiem marmurowego gońca, skoczka lub wieżę, spowodujemy przemianę figury w odpowiadającą mu mechniczną figurę szachową Jeżeli w pobliżu mechanicznych figur, znajdą się nie uderzone młotkiem marmurowe i kamienne figury gońca, skoczka lub wieży one również się przemienią.

Pełnia pxProces przemiany (nów)Edytuj

Podczas nowiu po uderzeniu młotkiem w marmurowego bądż kamiennego skoczka, gońca lub wieżę przemienią się one w odpowiadające im cieniste figury szachowe, każda z nich ma trzy formy które zmieniają sie od ilości zabitych cienistych figur. Czyli po zabiciu skoczka wieża i goniec ewolują na 2 poziom. Pózniej gdy zabijemy np. gońca to wieża wejdzie na 3 poziom, ale natychmiast zniknie pozostawiając trochę koszmarnego paliwa, cieniste serce i nocną zbroję.