Fandom

Don`t Starve Wiki

Dzień

1241stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Dokładny rozkład dnia może się różnić w zależności od trybu gry - poniżej rozpisano szczegółowo, jak wygląda w trybie sandbox.

Pojedynczy dzień w grze trwa 8 rzeczywistych minut, 480 sekund lub 16 segmentów zegara (30 sekund długości). Cały dzień jest podzielony na trzy części: dzień, zmierzch i noc. Dzień trwa 5 rzeczywistych minut lub 300 sekund w lecie (10 segmentów zegara) i 3 minuty lub 180 sekund w zimie (6 segmentów). Po dniu przychodzi zmierzch, który trwa 2 minuty lub 120 sekund w lecie (4 segmenty) i 3 minuty lub 180 sekund w zimie. Wreszcie zmierzch przechodzi w noc, która trwa 2 minuty w lecie (4 segmenty) i 2 minuty lub 120 sekund w zimie (4 segmenty), aż zamienia się w dzień ponownie.

Podczas dnia, świat jest w pełni oświetlony. O zmierzchu świat pokrywa się cieniami i zyskuje pomarańczowy odcień. Kiedy następuje noc, nie jest możliwe, aby zobaczyć cokolwiek lub przeżyć bez źródła światła, ponieważ gracz zostanie zabity przez Grue. Większość zwierząt idzie spać o zmierzchu, podczas gdy większość potworów zasypia o świcie.

Cykl dnia ma wpływ na zdrowie psychiczne w zależności od typu dnia. W czasie dnia zdrowie psychiczne pozostaje bez zmian, podczas zmierzchu spada o 5 z każdą minutą, w nocy natomiast spada o 50 na każdą minutę w całkowitej ciemności i 5 na minutę kiedy jest światło. W całkowitej ciemności postać nie przeżyje minuty.

Zimowa aktualizacjaEdytuj

Summer Day-Night cycle.png
Letni dzień trwa przez 5 minut w świecie rzeczywistym lub 300 sekund lub 10 zegarowych segmentów. Po dniu przychodzi zmierzch, który trwa 2 minuty lub 120 sekund (4 segmenty). Wreszcie zmierzch przechodzi w noc, która trwa 1 minutę lub 60 sekund (2 segmenty), aż zamienia się w dzień.

Winter Day-Night cycle.png
Dzień zimowy trwa 3 rzeczywiste minuty lub 180 sekund lub 6 zegarowych segmentów. Po dniu przychodzi zmierzch, który trwa 3 minuty lub 180 sekund (6 segmentów). Wreszcie zmierzch przechodzi w noc, która trwa 2 minuty lub 120 sekund (4 segmenty), aż zamienia się w dzień.

Cykl dnia i nocyEdytuj

Cykl Dnia i Nocy.png

Cykl Dnia i Nocy

Mechanika gry
Działania GotowanieWytwarzanieRolnictwoWędkowanieSpanie
Tryb Tryb przygodowyTryb Sandbox
Inne Wioska ŚwińDrogaElementy układankiRzeczyŚcieżka

Więcej w Fandom

Losowa wiki