Fandom

Don`t Starve Wiki

Drzewiec palmowy (DSS)

1241stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze10 Udostępnij
Drzewiec palmowy
Drzewiec palmowy (DSS).png
Zdrowie 750
Obrażenia 150
Czas ataku 3
Zasięg ataku 5
Szybkość 1.5
Szybkosć biegu 5
Poczytalność -100/min.
Łup Żywa kłoda.pngx1, Kokos (DSS).pngx1
Komenda DebugSpawn ("treeguard")

Drzewiec palmowy (ang. Palm Treeguard) – nowy potwór naczelny dodany w rozszerzeniu Rozbitkowie. Można go spotkać w taki sam sposób jak każdego innego drzewca w grze - poprzez wycinkę drzew, w tym przypadku palm. Kiedy ginie tak jak zwykły drzewiec zostawia Mięso z Potwora oraz pięć żywych kłód, ale oprócz tego zostawia liście palmowe i ma niewielką szansę na zostawienie kokosów.

Świnia.pngZachowanie Edytuj

Drzewiec palmowy tak jak i pozostałe drzewce pozostaje nieruchomy dopóki nie sprowokuje się go ścinając palmę w jego pobliżu, bądź próbując ściąć jego samego. Porusza się bardzo wolno i ściga gracza dopóki go nie zgubi, zginie, albo spacyfikuje się go sadząc kokosy w jego pobliżu.

Drzewiec palmowy ma dwa ataki - pierwszym jest standardowy cios gałęźmi który zadaje dużo obrażeń o ile gracz nie posiada zbroi. Drugim atakiem jest rzut trzema kokosami zadający mniej obrażeń, który wykonuje kiedy postać jest daleko od niego.

Namiot.pngStrategia Edytuj

Bez dobrego ekwipunku walka z Drzewcem palmowym może być bardzo ciężka nie tylko przez siłę i wytrzymałość potwora, ale także przez aurę szaleństwa, którą generuje. Dodatkowo potwór posiada atak z dystansu, jednak miejsca, w których kokosy wylądują jest łatwe do przewidzenia, ponieważ zostawiają cień na ziemi, dzięki czemu można uniknąć go z łatwością.

Dla większości postaci najprostszą metodą zabicia Palmowego Drzewca jest użycie drewnianej zbroi oraz miecza nocy. Wymaga to jednak szybkiego zabicia bestii ze względu na szybką utratę poczytalności. Inne metody zakładają użycia dmuchawek bądź płonących strzałek, jednak te ostatnie wiążą się z ryzykiem spalenia większości łatwopalnych obiektów w okolicy.

Jako Wendy można wspomóc się Abigail i atakować mięsną maczugą z tyłu, wymaga to jednak źródła światła oraz walki podczas nocy, by Abigail zadawała jak największe obrażenia.

Jako Wolfgang najłatwiej pokonać palmowego drzewca najadając się do maksimum i korzystając z mięsnej maczugi i drewnianej zbroi. W ten sposób można bardzo szybko pozbyć się potwora. Droższą alternatywą jest Miecz Nocy, jednak wtedy walka musi pójść szybko, by ograniczyć spadek poczytalności do minimum.

Oprócz tego można również zwabić drzewca do dzików, które zaatakują bestię kiedy tylko ją spostrzegą, lub posadzić kokosy obok niego, dzięki czemu możemy zapewnić sobie neutralnego strażnika. Takie rozwiązanie nadal wiąże się ze spadkiem poczytalności, jednak nie będzie on tak szybki jak w momencie, kiedy drewniany potwór jest agresywny.

Stworzenia
Inne AbigailGrueMaxwell

Więcej w Fandom

Losowa wiki