Drewniana Rzecz
Portato.png
Potrzebne narzędzia Szukająca Różdżka.png
Odnawialne? Nie
Dominujący mikroklimat Biom szachownicowy
Komenda DebugSpawn("teleportato_base") DebugSpawn("teleportato_checkmate") (ukończona)

Drewniana Rzecz (ang. Wooden Thing) – struktura potrzebna, aby przenieść się do nowego świata. W połączeniu z Pierścieniowatą Rzeczą, Korbowatą Rzeczą, Pudełkowatą Rzeczą oraz Metalową Okrągłą Rzeczą (ułożone w dowolnej kolejności), umożliwia przejście na nową wyspę. Podczas przenoszenia się, gracz otrzymuje doświadczenie potrzebne do odblokowania postaci. Dodatkowo może wtedy zmienić postać.

Ważnym elementem, pomagającym w szukaniu rzeczy, jest Szukająca Różdżka.

Gracz może zabrać ekwipunek, jednak niektóre przedmioty zamienią się w popiół, obecnie jest to Kościane Oko i Szukająca Różdżka oraz Kwiat Glommera. Blisko miejsca, gdzie znajduje się Drewniana Rzecz, możemy znaleźć Złe kwiaty. Od aktualizacji "The End is Nigh!" otoczenie Drewnianej Rzeczy zostało zmienione i rozbudowane. Dodatkowo miejsca strzegą teraz dwa Gońce, cztery skoczki i jedna mechaniczna wieża.

Szukająca Różdżka.pngLokalizacjaEdytuj

Okolica drewnianej rzeczy wygląda zawsze tak samo. Tyczy się to zarówno obiektów jak i strażników rzeczy. Oto lista charakterystycznych cech tego miejsca:

Stworzenia:

Obiekty:

Wypełniacz.pngCiekawostkiEdytuj

  • Przechodząc do następnego świata, warto mieć pełen ekwipunek oraz założony Świński plecak lub Worek krampusa, który może przenieść się z nami, z dodatkowymi 12/14 przedmiotami;
  • dobrym rozwiązaniem jest założenie osady w bliskim sąsiedztwie;
  • gdy aktywujemy już Drewnianą Rzecz, jest napisane "you escaped", czyli uciekłeś, i liczba przeżytych dni, a potem pojawia się menu postaci;
  • napisy na Drewnianej Rzeczy to Fuþark Starszy - najstarsza forma alfabetu runicznego. Poszczególne runy można odczytać jako "makswell".

Więcej z Fandomu