Fandom

Don`t Starve Wiki

Dr. Wave (mod)

1255stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze43 Udostępnij
Dr. Wave (mod)
Dr wave.png
Przezwisko Biegacz (ang. The runner)
Motto "Bzzzzzz!"
SanityMeter.png 200
HealthMeter.png 100
HungerMeter.png 150 (2x szybszy spadek)
Obrażenia x0.75
Cecha Posiada super-szybkość, ale jest słabszym wojownikiem. Wymaga dwa razy więcej pożywienia niż Wilson.

HistoriaEdytuj

Dr. Wave to modyfikacja dodająca do Don't Starve możliwość gry postacią o  tym samym imieniu. Mod działa z dodatkiem DLC Panowanie Gigantów oraz podstawową wersją gry. Dr. Wave był naukowcem, który został uderzony przez piorun podczas swoich eksperymentów. Wave przeżył wypadek, tym samym został obdarzony niezwykłą mocą - Superszybkością. Wówczas Maxwell odnalazł go i sprowadził na wyspę, aby z przyjemnością patrzeć czy Dr. Wave zdoła przetrwać na jego wspaniałej wyspie, pomimo mocy jaką posiadł. W związku z tym, gracz może zaobserwować nietypowe powitanie Maxwella na początku rozgrywki.

Uderzenie pioruna sprawiło również, że doktor stracił mowę. Teraz wydaje tylko dźwięki, podobne do tych, które można usłyszeć z działającego piorunochronu. Oznacza to również, że Dr. Wave nie dostarczy graczom żadnych wskazówek ani rad, dotyczących przedmiotów czy stworzeń napotkanych w grze. Twórcą modyfikacji jest Mr.Hastings.

Modyfikacja jest także dostępna na warsztacie DS Together - link.

CechyEdytuj

SuperszybkośćEdytuj

Superszybkość daje doktorowi przewagę w przetrwaniu. Większość czynności wykonywanych przez tą postać, odbywa się znacznie szybciej. Moc szybkości wpływa na: bieganie, atakowanie, ścinanie drzew, korzystanie z kilofa, niszczenie struktur młotem, podnoszenie przedmiotów oraz zbieranie przedmiotów wymagajacych dodatkowej akcji (sadzonka, trawa itp.). Jego szybkość sprawia, iż nie oddziaływują na niego naziemne modyfikatory prędkości, takie jak pajęczyna czy droga. Dr. Wave biegnie tak szybko, że nie alarmuje pająków, gdy przebiegnie po ich pajęczynie. Każda akcja, którą wykonuje Dr. Wave w przyśpieszeniu, charakteryzuje się iskrzeniem postaci.

MetabolizmEdytuj

Efektem ubocznym jego mocy jest dwukrotnie szybszy metabolizm. Oznacza to, iż wskaźnik głodu u doktora spada dwa razy szybciej, a postać wymaga znacznie więcej pożywienia, aby uniknąć zagłodzenia i śmierci. Gracz powinien postawić sobie za cel jak najszybsze stworzenie przynajmniej podstawowego obozu i skonstruować garnek, dla wydajniejszego wykorzystania żywności. Gracz powinien również znaleźć sposób na eksplorację wyspy poczas trwania nocy. Nawet jeśli postać stoi bezczynnie i nie wykorzystuje swojej mocy, jej metabolizm nadal działa błyskwicznie.

WalkaEdytuj

Dr. Wave jest bardzo szybki, ale nie radzi sobie w walce tak jak inni. Posiada tylko 100 punktów życia i zadaje 75% docelowych obrażeń. Aby prowadzić skuteczną walkę, należy wkorzystać jego moc. Najlepiej sprawdza się metoda szybkiej walki podjazdowej, polegającej na atakach i błyskawicznych unikach.

Opcje konfiguracji modaEdytuj

W aktualizacji 1.4, została dodana możliwość zmieniania statystyk postaci według własnych potrzeb. Jeśli gracz pragnie większego wyzwania, lub docelowe statystyki postaci są dla niego zbyt wymagające, może za pomocą opcji konfiguracji, dostoswać cechy postaci do swoich umiejętnośći. Możliwe zmiany to:

  • Poczytalność: 200, 175, 150, 125, 100
  • Głód: 150, 175, 200, 225, 250
  • Spadek głodu: 2x, 1.75x, 1.5x, 1.25x, 1.0x
  • Zdrowie: 100, 125, 150, 175, 200
  • Szybkość: 2.1x, 1.8x, 1.5x, 1.25x, 1.1x
  • Obrażenia: 0.75, 1.00, 1.25

  • Postać Dr. Wave, we wczesnej fazie tworzenia była wzorowana na komiksowej postaci Flash o takiej samej mocy;
  • Dr. Wave przechodząc po pajęczynie w ciągu dnia, nie spowoduje wyjścia pająków na zewnątrz, ani spowolnienia swojego biegu;
  • mimo, iż cytaty postaci nie mają żadnej treści, jest w nich pewna ukryta reguła. W większości przypadków, gdy postać mówi kwestię zaczynającą się na "Bzz" oznacza to, iż ma pozytywny stosunek do badanego obiektu. Zaś gdy bada coś, co w jego mniemaniu jest negatywne czy niebezpieczne, cytat zaczyna się od liter "Buzz";
  • Dr. Wave jest zdrobniale określany przez osoby korzystające z moda, jako "Doktorek".

Urwane kable.pngInstalacjaEdytuj

Mod możecie pobrać TUTAJ (steam) lub TUTAJ (forum Klei) > Wchodzicie do gry i wybieracie w menu: "Mods" > Aktywujecie postać.

FilmEdytuj

Don't Starve - Mod Dr. Wave08:28

Don't Starve - Mod Dr. Wave

Więcej z Fandomu

Losowa wiki