Fandom

Don`t Starve Wiki

Deszcz

1255stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze24 Udostępnij
Deszcz
Deszcz.png
Spadek psychiki spadek -3.3/-6.6/min. (Zależy od natężenia deszczu)
Specjalna cecha Dzięki niemu odrastają Green Mushroom1.png, Red Mushroom1.png, Blue Mushroom1.png

Deszcz (ang. Rain) – rodzaj pogody, który pojawia się losowo podczas trwania lata (w DLC Panowanie Gigantów głównie podczas wiosny i jesieni). Posiada wpływ na niektóre efekty w grze oraz na zdrowie psychiczne postaci. Istnieją różne natężenia opadów. Deszcz może zostać przewidziany za pomocą deszczomierza, podobnie jak termometru mierzącego temperaturę. Czasem zdarza się, że podczas deszczu, z nieba zaczynają spadać żaby.

Negatywne efektyEdytuj

Zdrowie psychiczne postaci spada, kiedy zaczyna padać. Straty na psychice zależą od natężenia deszczu. Można temu zapobiec poprzez rozłożenie parasola. Deszcz redukuje efektywność ogniska oraz obudowanego ogniska, powodując, że palą się krócej. Jeżeli deszcz jest bardzo silny, mogą pojawić się pioruny. Nie uderzą one bezpośrednio w postać, jednak mogą podpalić prawie każdy przedmiot na mapie, powodując duże, wyniszczające pożary. Ochronę przed błyskawicami stanowi piorunochron. Kiedy gramy WX-78 deszcz powoduje małe obrażenia na nim, a pioruny uderzają w niego. Regeneruje mu to zdrowie, sprawia że świeci, jest szybszy, ale obniża zdrowie psychiczne. Opady deszczu zatrzymują proces suszania mięsa na suszarniach.

Panowanie Gigantów (DLC).pngPanowanie GigantówEdytuj

W DLC - Panowanie Gigantów zostaje wprowadzone istotne utrudnienie - przemakanie. Pojawia się ono podczas opadów deszczu. W zależności od stopnia przemoczenia, mokra postać traci zdrowie psychiczne na skutek dyskomfortu. Po pewnym czasie postać również zamarza z zimna. Od przemakania można uchronić się trzymając w ręce parasol lub mając na sobie zestaw złożony z kapelusza przeciwdeszczowego i płaszczu przeciwdeszczowego. Ochronę przed przemakaniem stanowi także stanie pod drzewem. Dodano także nowe utrudnienie, mianowicie podczas deszczu w każdą postać może uderzyć piorun, zadając niewielkie obrażenia. Aby uniknąć tego zjawiska, należy nosić kapelusz przeciwdeszczowy, oczną parasolkę, płaszcz przeciwdeszczowy lub stać niedaleko piorunochronu lub kóz woltowych.

Pozytywne efektyEdytuj

Odpowiednia porcja deszczu pozwala trawie, sadzonkom i krzakom jagodowym szybciej się regenerować. Dodatkowo zebrane grzyby odrastają po deszczu.

Rozbitkowie (DLC).pngRozbitkowieEdytuj

W dodatku Rozbitkowie możliwe jest sztuczne wywołanie deszczu za pomocą kapiącej kobzy. Deszcz zawsze towarzyszy zjawisku pogodowemu, jakim jest sztorm.

Mechanika gry
Działania GotowanieWytwarzanieRolnictwoWędkowanieSpanie
Tryb Tryb przygodowyTryb Sandbox
Inne Wioska ŚwińDrogaElementy układankiRzeczyŚcieżka

Więcej z Fandomu

Losowa wiki