FANDOM

Czerwony grzyb (ang. Red Mushroom) – podobnie jak inne grzyby, został dodany w aktualizacji "Mały deszczyk musi spaść". Jest najczęściej spotykanym grzybem w grze. Rośnie na powierzchni, w jaskiniach i w ruinach. Może zostać zebrany tylko w dzień i daje 1-2 kapeluszy. Można go wykopać w czasie trwania nocy i zmierzchu. Zebrany odrasta w trakcie deszczu. Może zostać upieczony wraz z innymi grzybami. Ugotowanie w garnku 4 czerwonych grzybów skutkuje powstaniem dania Ratatuj.

Czerwony grzyb zadaje obrażenia gobblerowi; położenie 3 grzybów na ziemi, a następnie zjedzenie ich przez niego powoduje uśmiercenie stwora. Jeśli damy świni grzyba, poskutkuje to powstaniem gnoju, ale stworzenie nie pójdzie za nami.

Ugotowany Czerwony grzybUpieczony czerwony grzybEdytuj

Upieczony Czerwony grzyb (ang. Cooked Red Cap) – powstaje na skutek upieczenia czerwonego grzyba nad ogniskiemobudowanym ogniskiemgwiazdąkominkiem lub obsydianowym ogniskiem. Upieczony czerwony grzyb nie zadaje obrażeń po zjedzeniu (ale dodaje 1 punkt zdrowia), lecz odejmuje 10 punktów poczytalności. Nie dodaje w ogóle głodu, w przeciwieństwie do surowej wersji, która dodaje 12.5 punktów.

Panowanie Gigantów (DLC)Panowanie GigantówEdytuj

W DLC - Panowanie Gigantów podczas pełni czerwone grzyby przemieniają się w czerwone grzybowe drzewa. Po zakończeniu nocy musi minąć jedna doba, zanim powrócą do dawnej postaci.

Ognisko teleportacjiWykorzystanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tło Czerwony grzybObudowane ognisko strukturaMiejsce w ekwipunku tłoUgotowany Czerwony grzyb
Miejsce w ekwipunku tło Czerwony grzyb

×4

Crock PotMiejsce w ekwipunku tłoRatatuj
Miejsce w ekwipunku tło Czerwony grzybMiejsce w ekwipunku tło Czerwony grzybMiejsce w ekwipunku tło Mięso z potworaMiejsce w ekwipunku tłoGrzyby 2Crock PotMiejsce w ekwipunku tłoKulki mięsne
Miejsce w ekwipunku tło Czerwony grzybŚwinia IkonaMiejsce w ekwipunku tłoKupa
Miejsce w ekwipunku tło Ugotowany Czerwony grzybŚwinia IkonaMiejsce w ekwipunku tłoKupa
Miejsce w ekwipunku tło Czerwony grzyb

×6

Interface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoCzerwony grzybelusz (DST)Razem (DST)