FANDOM

Czerwony grzyb (ang. Red Mushroom) – podobnie jak inne grzyby, został dodany w aktualizacji "Mały deszczyk musi spaść". Jest najczęściej spotykanym grzybem w grze. Rośnie na powierzchni, w jaskiniach i w ruinach. Może zostać zebrany tylko w dzień i daje 1-2 kapeluszy. Można go wykopać w czasie trwania nocy i zmierzchu. Zebrany odrasta w trakcie deszczu. Może zostać upieczony wraz z innymi grzybami. Ugotowanie w garnku 4 czerwonych grzybów skutkuje powstaniem dania Ratatuj.

Czerwony grzyb zadaje obrażenia gobblerowi; położenie 3 grzybów na ziemi, a następnie zjedzenie ich przez niego powoduje uśmiercenie stwora. Jeśli damy świni grzyba, poskutkuje to powstaniem gnoju, ale stworzenie nie pójdzie za nami.

Ugotowany Czerwony grzybUpieczony czerwony grzybEdytuj

Upieczony Czerwony grzyb (ang. Cooked Red Cap) – powstaje na skutek upieczenia czerwonego grzyba nad ogniskiemobudowanym ogniskiemgwiazdąkominkiem lub obsydianowym ogniskiem. Upieczony czerwony grzyb nie zadaje obrażeń po zjedzeniu (ale dodaje 1 punkt zdrowia), lecz odejmuje 10 punktów poczytalności. Nie dodaje w ogóle głodu, w przeciwieństwie do surowej wersji, która dodaje 12.5 punktów.

Panowanie Gigantów (DLC)Panowanie GigantówEdytuj

W DLC - Panowanie Gigantów podczas pełni czerwone grzyby przemieniają się w czerwone grzybowe drzewa. Po zakończeniu nocy musi minąć jedna doba, zanim powrócą do dawnej postaci.

Ognisko teleportacjiWykorzystanieEdytuj

Inventory slot backgroundCzerwony grzybFirepit1Inventory slot backgroundUgotowany Czerwony grzyb
Inventory slot backgroundCzerwony grzyb

×4

Crock PotInventory slot backgroundRatatuj
Inventory slot backgroundCzerwony grzybInventory slot backgroundCzerwony grzybInventory slot background Mięso z potworaInventory slot backgroundGrzyby2Crock PotInventory slot backgroundKulki mięsne
Inventory slot backgroundCzerwony grzybPig IconInventory slot backgroundKupa
Inventory slot backgroundUgotowany Czerwony grzybPig IconInventory slot backgroundKupa
Inventory slot backgroundCzerwony grzyb

×6

Interface arrow rightInventory slot backgroundCzerwony grzybelusz (DST)Razem (DLC)