FANDOM

Pełnia księżyca zegar
Półpełnia księżyca zegar
Sierp księżyca zegar
Nów księżyca zegar
Cykl Księżyca (ang. Moon Cycle) – mechanika gry, która ma wpływ na świnie i Woodiego. Odzwierciedla ona fazy księżyca. Podczas pełni świnie dokonują przemiany w świniołaki, a Woodie zmienia się w bobra. Ponadto podczas pełni, Chester może zamienić się w swoją inną wersję. Żeby to osiągnąć, gracz musi umieścić w jego ekwipunku 9 sztuk koszmarnego paliwa (po 1 na każdym miejscu) lub 9 niebieskich klejnotów (wybór przedmiotu wpływa na wersję Chestera).

Panowanie Gigantów (DLC) Panowanie GigantówEdytuj

W DLC - Panowanie Gigantów pełnia jest o wiele ciekawszą fazą. Księżyc daje delikatne światło (wystarczające, by zapobiec atakowi Grue), grzyby zmieniają się w grzybowe drzewa, kwiaty w złą wersję, z grobów wylatują duchy, świnie zmieniają się naturalnie w świniołaki, a głowy świń i głowy mermów otwierają oczy i przy zniszczeniu zostawiają koszmarne paliwo. W pobliżu statuy Glommera pojawia się Glommer, którego zwabia kwiat Glommera. Pełnia wpływa też na jaskinie, gdzie zachodzą podobne zmiany, jednak nie ma światła, które pozwoliłoby swobodnie poruszać się po nich.

Rozbitkowie (DLC) RozbitkowieEdytuj

W DLC - Rozbitkowie pełnia również rzuca światło, które zapobiega konieczności posiadania źródła światła. Wszystkie zmiany, które zachodzą w DLC Panowanie Gigantów, zachodzą również w świecie z DLC Rozbitkowie. Dodatkowo świnie tubylcy zmieniają się w świniołaki, głowy świni tubylec otwierają oczy i przy zniszczeniu zostawiają koszmarne paliwo i duchy wyłaniają się z podwodnych mogił. Przypływ podczas pełni jest o wiele większe, a podczas nowiu w ogóle nie występuje.

Razem (DST) Don't Starve Razem Edytuj

W Don't Starve Razem w trakcie pełni i nowiu mogą odbyć się nowe wydarzenia. Oprócz zmian, które zachodzą w DLC Panowanie Gigantów, pojawiają się także:

Ewelet Główny artykuł: Księżycowy podest (DST)
Ewelet Główny artykuł: Marmurowe rzeźby (DST)
Ewelet Główny artykuł: Figury szachowe (DST)
  • Ożywienie figur szachowych. Jeżeli gracz stworzy, dostępne w zakładce rzeźbiarstwo, figury wieży, gońca lub skoczka, te w trakcie pełni lub nowiu zaczną się trząść. Jeżeli gracz uderzy figurę młotem, ta zmieni się w mechaniczną wersję (podczas pełni) lub w cienistą wersję (podczas nowiu). Wszystkie pobliskie figury szachowe przemienią się w odpowiadające im figury szachowe.

Kompas Fazy KsiężycaEdytuj

Cały cykl Księżyca trwa 16 dni i powtarza się. Każda faza trwa 2 noce.

Dni 1 - 2 3 - 4 5 - 6 7 - 8 9 - 10 11 - 12 13 - 14 15 - 16 17 - 18
Faza Księżyca NówMłody Księżyc
(Przybywający sierp)
Pierwsza KwadraKsiężyc garbatyPełniaKsiężyc garbatyTrzecia KwadraStary Księżyc
(Ubywający sierp)
Nów
Wygląd Nów px Sierp px 1 i 3 kwadra px Księżyc garbaty px Pełnia px Księżyc garbaty px 1 i 3 kwadra px Sierp px Nów px

W DLC Razem fazy księżyca nie są równej długości. Pełnia i nów trwają tylko jedną noc. Cały cykl trwa 20 dni (oznacza to, że pełnia pojawia się 11 dnia, następnie 31, 51, 71, itd., podobnie nów, który pojawia się 1 dnia, 21, 41, 61, itd.).

Dni 1 2 - 4 5 - 7 8 - 10 11 12 - 14 15 - 17 18 - 20 21
Faza Księżyca NówMłody Księżyc
(Przybywający sierp)
(Ubywający sierp)
Nów

Pełnia px Cykl KsiężycaEdytuj

Cykl księżyca

Cykl księżyca bez DLC Razem w dniach od 1 do 500.

Cykl księżyca (DST)

Cykl księżyca w DLC Razem w dniach od 1 do 500.

Wypełniacz CiekawostkiEdytuj

  • W domyślnych ustawieniach, grze zajmuje 560 dni, zanim cykl księżyca ponownie pokryje się z porami roku.
  • Jeżeli obie pory roku zostaną ustawione na "Długie", w ciągu 4 pór roku nastąpi 12 cyklów księżyca (podobnie jak w prawdziwym świecie), w DLC Panowanie Gigantów wszystkie cztery pory ustawione na "Długie" pokryją się z 12 cyklami księżyca.
  • Jeżeli z DLC Panowanie Gigantów pełnia nastąpi w piątym świecie trybu przygodowego, zajdą wszystkie zmiany, oprócz pojawienia się światła. Oznacza to, że gracz dalej potrzebuje swojego źródła światła.