Fandom

Don`t Starve Wiki

Cykl księżyca

1237stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze5 Share

Cykl księżyca (ang. Moon Cycle) – mechanika gry, która kontroluje zamianę świń w świniołaki i Woodiego w bobra. Świniołaki są przemienionymi świniami, które zostały na zewnątrz podczas pełni (istnieje także drugi sposób na ich przemianę - wystarczy, że świnia zje odpowiednią ilość szkodliwych produktów, jak np. mięsa z potwora). Pod jej wpływem dokonuje transformacji również Woodie. Pełny cykl księżyca trwa 16 dni i powtarza się. Każda faza trwa dwa dni.

FullMoon.jpg
HalfMoon.jpg
HalfMoon.png
Dni Fazy księżyca
1 - 2 Nów
3 - 4 Pierwsza kwadra
5 - 6 Połowa księżyca
7 - 8 Księżyc garbaty
9 - 10 Pełnia
11 - 12 Księżyc garbaty
13 - 14 Połowa księżyca
15 - 16 Trzecia kwadra
17 - 18 Nów

Panowanie Gigantów (DLC).pngPanowanie GigantówEdytuj

W DLC - Panowanie Gigantów pełnia jest o wiele ciekawszą fazą. Księżyc daje delikatne światło (wystarczające, by zapobiec atakowi Grue), grzyby zmieniają się w grzybowe drzewa, kwiaty w złą wersję, z grobów wylatują duchy, świnie zmieniają się naturalnie w świniołaki, a głowy świń otwierają oczy.

Razem (DLC).pngDon't Starve Razem Edytuj

W Don't Starve Razem pełnia nabiera zupełnie nowego znaczenia, w jej trakcie odbywają się nowe wydarzenia, które gracz musi wcześniej przygotować.

  • Pierwszym z nich jest proces przemiany berła, którego skutkiem jest zdobycie Księżycowego berła. Aby tego dokonać, należy pierw odnaleźć Księżycowy podest i umieścić w nim Gwiezdne berło, gdy nastąpi pełnia, psy gończe i świniołaki będą chcieć za wszelką cenę zatrzymać proces. Na rozpoczęcie dnia, pozostali przeciwnicy zostaną zamienieni w Księżycowe rzeźby.
  • Kolejny wydarzeniem jest ożywienie Marmurowych rzeźb. Pierw należy znaleźć i rozłupać rzeźby wyglądem przypominające mechanicznych, a następnie przynieść, porozrzucane po całym świecie, ich brakujące fragmenty. W trakcie pełni ożyją i staną się dodatkowym źródłem przekładni.
  • Figury szachowe - ostatnie, na chwilę obecną, wydarzenie. Dostępne w nowej zakładce - Rzeźbiarstwo - figury z wizerunkiem wieży, gońca i skoczka w trakcie nocy zaczną się trząść, lecz tylko w trakcie pełni należy uderzyć je młotkiem. Wszystkie pobliskie figury szachowe przemienią się w odpowiadające im Cieniste Figury Szachowe. Niwelowanie poszczególnych przeciwników doprowadzi do ulepszenia następnych, a po wygranej walce, można zdobyć przedsionek ciemności.

Cykl KsiężycaEdytuj

Cykl Dnia i Nocy.png

Cykl Dnia i Nocy

Mechanika gry
Działania GotowanieWytwarzanieRolnictwoWędkowanieSpanie
Tryb Tryb przygodowyTryb Sandbox
Inne Wioska ŚwińDrogaElementy układankiRzeczyŚcieżka

Więcej w Fandom

Losowa wiki