Fandom

Don`t Starve Wiki

Cykl koszmaru

1238stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze22 Share

Cykl koszmaru (ang. Nightmare Cycle) – cykl określający poziom strumienia mocy, występującego w ruinach, który ma pewien wpływ na jaskinie (Szczelina koszmaru). Strumień ten charakteryzuje się przypływami i odpływami. Istnieją cztery oddzielne etapy koszmaru. Łącznie zajmują 40 segmentów czasowych, z czego każdy segment odpowiada 15 sekundom czasu rzeczywistego. Do rozszerzonego obserwowania aktualnej fazy koszmaru służy tulecytowy medalion.

Spokojny (czas trwania: 19-23 segmentów)Edytuj

Podczas spokojnej fazy, brak szczególnych dźwięków, a teren ruin ma niebieskawy odcień. W tej fazie, koszmarne światła pozostają zapieczętowane. 

Ostrzeżenie (czas trwania: 4-6 segmentów)Edytuj

Podczas fazy ostrzeżenia, teren zmienia odcień z niebieskawego na szary i słychać delikatny dźwięk, który utrzymuje się podczas trwania fazy. Antyczne pomniki (głowy) zaczynają świecić, a koszmarne światło nieznacznie się otwiera, oświetlając niewielki obszar wokoło.

Koszmar (czas trwania: 10-14 segmentów) Edytuj

Podczas fazy koszmaru, runiczne podłoże zaczyna świecić na czerwono, również paproć nasyca się kolorem czerwieni. Reszta terenów ruin zyskuje kolor sepii, a charakterystyczny dźwięk staje się głośniejszy. Podczas tej kulminacyjnej fazy, antyczne statuy zyskują inną ekspresję, przedstawiającą krzyk, a z ich ust i oczu wydobywa się koszmarne paliwo. Koszmarne światła otwierają się kompletnie i świecą pełnią mocy, oświetlając duży obszar. Podczas gdy koszmarne światła są maksymalnie otwarte, przywołują wrogo nastawione halucynacje, w zależności od poziomu poczytalności postaciTrzęsienia ziemi również stają się częstsze podczas tej fazy.

Wyciszenie (czas trwania: 1-3 segmenty)Edytuj

Faza wyciszenia jest zbliżona do fazy ostrzeżenia. Runiczna posadzka przestaje jarzyć się czerwienią. Antyczne pomniki nadal stanowią źródło światła, ale tracą koszmarny wyraz. Różnica między fazą ostrzeżenia jest taka, iż w fazie wyciszenia, koszmarne światła nadal pozostają otwarte i nadal przywołują halucynacje.

  • Cykl w dużej mierze przypomina cykl dnia i nocy. W najbliższych aktualizacjach, zależność ta może ulec zmianie.
Mechanika gry
Działania GotowanieWytwarzanieRolnictwoWędkowanieSpanie
Tryb Tryb przygodowyTryb Sandbox
Inne Wioska ŚwińDrogaElementy układankiRzeczyŚcieżka

Więcej w Fandom

Losowa wiki