Stub "Obserwowana nie urośnie."
Ta strona to zalążek artykułu. Jeśli chcesz pomóc w rozwoju Don`t Starve Wiki rozbuduj go!.

Cuchnąca płaszczka (ang. Stink Ray) to agresywna ryba dodana w DLC Rozbitkowie. Spotkać je można na głębszym i najgłębszym Oceanie, a na mapie mają swoje oznaczenie. Mogą pojawić się w formie cieni, kształem przypominające płaszczkę. Jeśli postać zbliży się do cienia, wówczas cuchnąca płaszczka wyskakuje z wody i lata nad jej powierzchnią. Jedna płaszczka, zauważając gracza przywoła od razu całe stado, które otoczy postać i wspólnie będą podążać za graczem przez dłuższy okres czasu (podobnie jak bazytoperze). Mogą one wytwarzać trujący  gaz podczas ataku co prowadzi do zatrucia celu. WX-78 oraz postacie noszące oczyszczacz powietrza są odporne na zatrucie. Po zabiciu może wypaść z nich mięso potwora i gruczoł jadowy

ŚwiniaZachowanieEdytuj

Płaszczki będą nas atakować jeżeli zakłócimy ich spokój. Wtedy mogą nas łatwo zatruć ponieważ są szybkie i na słabszej łodzi mogą nas łatwo dopaść. Na szczęście da się im dość łatwo uciec. Po pewnym oddaleniu się od ich terytorium te nas zignorują i wrócą do swojego "podwodnego legowiska". Jeśli chcemy z nimi walczyć najlepiej użyć oczyszczacza powietrza. Wydzielają chmury trującego gazu które zatruwają postać poprzez powietrze, więc używanie muszelkowej zbroji lub rogatego hełmu nic nie da. Nie mogą się poruszać po lądzie.

PapirusPoradyEdytuj

  • Warto wyposażyć się w oczyszczacz powietrza.
  • Abigail (tylko Wendy) może łatwo rozprawić się z hordą takich płaszczek i jeszcze wyjść z tego bez szwanku.
  • Warto wyposażyć się we włócznię; wtedy wystarczą 2 uderzenia (Wendy i Wes - 3).
  • Grając odporną na zatrucie postacią WX-78 lub nosząc oczyszczacz powietrza nie opłaca się używać zbroi do mniejszych grup bądź pojedynczych osobników ze względu na małe obrażenia. 
  • Są świetnym źródłem potwornego mięsa oraz gruczołów jadowych, możemy je zdobyć na kilka sposobów, np.: zwabienie morskich psów gończych lub krokopsów w okolice płaszczek; potwory będą wtedy w nieskończoność zabijać płaszczki, które wręcz nie mogą zabić pojedynczego przeciwnika, który sam pokonuje je za pomocą dwóch ciosów.
  • Kolejnym dobrym sposobem jest wykorzystanie skał wulkanicznych podczas naturalnych bądź sztucznych erupcji. 
  • Jeżeli nie dysponujemy żadnym z tych elementów, wystarczy uzbroić się w trójząb lub pałasz i znaleźć miejsce pojawiania się płaszczek. W ciągu pory spokojnej można zdobyć nawet czterdzieści sztuk potwornego mięsa.

WypełniaczCiekawostkiEdytuj

  • Z wizualnej strony cuchnąca płaszczka jest połączeniem płaszczki oraz skunksa.
  • Mimo że płaszczka unosi się w powietrzu nie może poruszać się po lądzie.
  • Płaszczki zachowują się podobnie do bazytoperzy.