FANDOM

Świnia strażnik (ang. Guard Pig) – agresywne stworzenie stanowiące groźniejszą wersję zwykłej świni. Od swoich pobratymców różnią się opaską i malunkami na twarzy - elementy świadczące o randze. Strzegą króla świń oraz zawsze próbują zabić intruzów, nawet jeżeli są to inne świnie. Pojawiają się ze świńskich pochodni. Posiadają wyższe zdrowie niż zwykła świnia i nie mogą zostać przekupione za pomocą mięsa, podobnie w przypadku człowieka orkiestry, który nie wywiera na nich wrażenia. Pozostają lojalne królowi.

Wszyscy strażnicy pojawiają się ze świńskiej pochodni, z której co trzy dni pojawia się nowa świnia, jeśli poprzednia została zabita. W trybie Sandbox, mogą znajdować się obok króla świń lub zdarzają się pojedyncze pochodnie, wokół których rośną krzaki jagód, pilnowane przez świnie. W trybie przygodowym pozostają w fortecy świń, która otoczona jest palisadą.

Podobnie jak zwykłe świnie, zamieniają się w świniołaka podczas pełni lub po nakarmieniu 4 mięsami potwora. Jako świniołak nie mają swojej charakterystycznej opaski. Powracają szybciej do swojej pierwotnej postaci. Mogą zostać zamrożone za pomocą dwóch ciosów lodowego berła.

ŚwiniaZachowanieEdytuj

Przemieszczają się w grupach podczas pościgu za graczem, jeżeli postać zatrzyma się obok którejkolwiek świni. Zachowują pewnego rodzaju dyscyplinę. Nie jedzą jedzenia z ziemi. Pilnują ognia pochodni. Przeganiają także normalne świnie, jeżeli podejdą zbyt blisko. Takim zachowaniem sugerują, że należą do "szlachty", a zwykłe świnie do "chłopstwa".

Cytaty świń:

  • "For Great Justice!" - "Za Wspaniałą Sprawiedliwość!"
  • "For His Plumpness!" - "Dla Jego Dorodności!"
  • "For The King!" - "Za króla!"
  • "For King!" - "Za króla!"
  • "King, King!" -  "Król, Król!"
  • Save King! - Ratować króla!
  • Defend! - Bronić!
  • I sure showed him! - Na pewno mu pokazałem!
  • I Protect! - Ja chronię!
  • You Go Away! - Idź stąd!
  • You Leave Now! - Odejdź teraz!
  • More Fuel! - Więcej paliwa!
  • Make Torch Bright! - Spraw, aby pochodnia świeciła!
  • King live forever! - Królu, żyj wiecznie!

Zabójcza pszczołaAgresywnośćEdytuj

Zachowanie strażników zmienia się w zależności od miejsca położenia pochodni. Jeżeli znajdują się one obok króla, świnie przepuszczą gracza i pozwolą na normalny handel. Natomiast strażnicy w fortecach, będą atakować gracza, póki nie odejdzie z dala od pochodni.

Świnie strażnicy oprócz ciebie będą atakować jeszcze swoją zwykłą wersję. 

Miecz nocyUderzenia potrzebne do zabiciaEdytuj

WypełniaczCiekawostkiEdytuj

  • Gdy podejdziesz blisko pochodni, świnie spróbują cię odpędzić (Będą mówić "You leave now!", "You go away!"). Jeśli to zignorujesz, zaatakują cię;
  • jeśli damy jej mięso, zje je, lecz będzie nadal agresywna;
  • jeśli zaprowadzimy do niej przykładowo bawoły, świnia ich nie zaatakuje.

Stworzenia
Inne AbigailGrueMaxwell