FANDOM

Świerk (ang. Evergreen) – drzewo, które może zostać znalezione prawie na całej mapie (z wyjątkiem biomów kamiennych, sawanny i lasów liściastych). Stanowi źródło drewna i szyszek. Świerki mogą być ścinane przez gracza za pomocą siekieryzłotej siekiery, siekiery "Lucy", siekierokilofa, lub przez podążające za nim świnie (gracz musi ścinać drzewa, by świnie robiły to samo) czy koszmarne kopie Maxwella (tylko Maxwell , gracz również musi ścinać drzewa by towarzysze mu pomagali). Ścięcie drzewa pozostawia za sobą pniak, który można wykopać za pomocą łopaty lub złotej łopaty, co daje jedno dodatkowe drewno i zniknięcie rośliny z mapy. Nowe drzewa mogą zostać zasadzone przez gracza za pomocą szyszki. Istnieje mała szansa, że ścinanie drzewa spowoduje powstanie jednego lub więcej drzewców obok lasu, chyba że gracz na bieżąco sadzi nowe drzewa. Świerk jest łatwopalny. Po spaleniu pozostaje spalone drzewo, które można zniszczyć siekierą żeby uzyskać węgiel drzewny. Od aktualizacji 2 lipca, podczas ścinania pojawia się animacja spadających igieł, oraz znaczący wstrząs po ścięciu drzewa.

Panowanie Gigantów (DLC)Panowanie GigantówEdytuj

W DLC - Panowanie Gigantów podczas trwania lata ma szansę się spalić (efekt samozapłonu).

EvergreenCykl życiowyEdytuj

Świerki posiadają czterostopniowy cykl rozwoju - małe, średnie, duże oraz martwe drzewo, który się zapętla. Do ścięcia małego drzewa wystarczy 5 ciosów i wypada 1 kłoda, do średniego 10 ciosów i wypadają 2 kłody, i jedna szyszka, z dużego 15 ciosów i wypadają 3 kłody i 2 szyszki. Po ścięciu pniak się nie regeneruje i nie wyrasta z niego nowe drzewo, dodatkowo drzewa nie pojawiają się naturalnie i jedyną drogą na pozyskanie nowego jest zasadzenie szyszki. Pniaki są traktowane przez grę jak normalne drzewa i w ten sposób wyświetlają się na mapie. Używając jej nie jesteśmy w stanie określić stopnia rozwoju rośliny, ani tego, czy nie została wcześniej ścięta. Zasadzenie szyszki powoduje wzrost sadzonki, która następnie przekształca się w mały świerk podążający już normalnym cyklem do czasu, aż zostanie ścięty lub spalony.

KomarBłędyEdytuj

  • Czasem, gdy generuje się nowy świat, świerk może pojawić się na oceanie. Uniemożliwi to postaci dojście do niego, jednakże ten błąd zdarza się rzadko.
Rośliny
Drzewa ŚwierkGuzowate drzewoKolczaste drzewoGrzybowe drzewoCzerwone grzybowe drzewoZielone grzybowe drzewoBananowiec jaskiniowyCałkowicie normalne drzewo
Krzaki SadzonkaKrzak jagodowyTrawaTrzcinaBagienna roślinaŚwiecący kwiat
Grzyby Czerwony grzybZielony grzybNiebieski grzyb
Drobne KwiatyZłe kwiatyPaproćPorost jaskiniowyMandragora
Mięsożerne Wabiąca roślinaObserwująca roślina
Nowe rośliny dodane w DLC Panowanie Gigantów oraz Rozbitkowie
Drzewa Drzewo liściastePalmaTropikalne drzewoNamorzynZwykłe tropikalne drzewo
Krzaki KaktusKłębowiskoKrzak bambusaKrzak winorośliMózgokiełekKawowiec
Drobne Słodki ziemniakWodorosty