FANDOM

Ślizgacz
Ślizgacz
Zdrowie 200
Obrażenia 30
Czas ataku 5
Zasięg ataku 8
Szybkość 9
Poczytalność Nie zabiera zdrowia psychicznego, kiedy znajduje się na głowie, -25 na min.
Specjalna umiejętność Zajmuje miejsce nakrycia głowy postaci; zapewnia źródło światła gdy nie śpi
Łup Świecąca bulwax2 Skóra ślizgacza50%
Komenda DebugSpawn("slurper")
Ślizgacz na głowie postaci
Ślizgacz na głowie
Specjalna cecha Zapewnia światło oraz odejmuje 100 punktów HungerMeter na minutę

Ślizgacz (ang. Slurper) – potwór, którego można spotkać tylko w ruinach, zaś w Don't Starve: Razem także w jaskiniach. Kiedy jest najedzony, zapada w sen, jednak gdy jest głodny, zaczyna szukać potencjalnego pożywienia. Gdy napotka postać, ślizga się w jej kierunku i atakuje poprzez gryzienie i wskakiwanie na jej głowę. W ten sposób zajmuje miejsce slotu głowy. Osadzony na twarzy wysysa wartość głodu o 1,7 punktu na sekundę, ale daje niemal taki sam zasięg oświetlenia co kask górnika. Jeżeli miałeś jakąś czapkę na głowie w momencie wskoczenia Ślizgacza, czapka spada na ziemię.
Ślizgacz może także wskoczyć na głowę wielkiego królika i świni. Z powodu, iż ani królik, ani świnia nie mają "głodu", ślizgacz będzie zabierał im 5 punktów zdrowia na 2 sekundy, co również zapełni głód ślizgacza. Wielki królik, który straci zbyt dużo życia, może uciec lub ślizgacz sam się odczepi. Pomimo tego, że małpy jaskiniowe mogą nosić nakrycia głowy, nie są celem ślizgaczy. Ślizgacze atakują też każde inne stworzenie, ale jako że nie mogą wskoczyć im na głowy, po prostu je gryzą.
Ślizgacz może być łatwo zrzucony poprzez kliknięcie slotu głowy. Dzięki temu może być wyprowadzony na powierzchnię - wystarczy zdjąć go dopiero na górze. Pozostawia po sobie 2 świecące bulwy oraz okazjonalnie skórę ślizgacza.

WypełniaczCiekawostkiEdytuj

  • Wypadające dwie świecące bulwy są nawiązaniem do oczu ślizgacza, które do złudzenia je przypominają. Najprawdopodobniej dlatego ślizgacz się świeci;
  • ślizgacz jest jednym ze stworzeń możliwych do wyprowadzenia na powierzchnię;
  • ślizgacz posiada inną animację śmierci od innych stworzeń - po zabiciu go znika, zostawiając tylko oczy, które po chwili rozpadają się, wyrzucając przedmioty;
  • istnieje modyfikacja pozwalająca na przywołanie przyjaznych ślizgaczy. Nazywa się Friendly Slurper;
  • Wigfrid zwraca się do ślizgacza Fur föe thinks she's a hat! - "Futrzasta nieprzyjaciółka myśli, że jest czapką!" co może sugerować, że ślizgacze to samice.

Stworzenia
Inne AbigailGrueMaxwell

Więcej z Fandomu

Losowa wiki